اشتباهات رایج عکاسان در عکاسی کودک

غالبا در عکاسی کودک به دلیل متفاوت بودن کودکان از هم و وجود رفتار و اخلاق های خاص در  آن ها اشتباهات زیادی ممکن است رخ دهد که ما نباید به آن ها اجازه ی اتفاق افتادن بدهیم .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

والدین با خود فکر میکنند اگر فرزندشان را به آتلیه کودک برای عکاسی کودک ببرند احتمالا هیچ اشتباهی رخ نمیدهد و میتوانند به  راحتی عکس های خوبی از فرزندشان بگیرند اما اینگونه نیست .

این اتفاقات اکثرا برای آماتور ها و عکاسان کودکی که چندان حرفه ای نیستند میوفتد . اما نکته ی قابل توجه این است که تا اشتباه نکنید و تجربه کسب نکنید به یک حرفه ای تبدیل نمی شوید پس ناامید نشوید و با انرژی به تلاش کردن ادامه دهید  چرا که یک روزی شما میتواند به صورت حرفه ای عکاسی کودک انجام دهید .

حال میخواهیم چندین نکته در مورد کارهایی که نباید در طول عکاسی کودک انجام دهید به شما بگوییم 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

از رنگ های بیش از حد اشباع یا به عبارتی جیغ استفاده نکنید 

منظور درواقع رنگ هایی هستند که غیر واقعی  هستند و رنگ و لعاب خوبی دارند .

توجه داشته باشید که این جور رنگ ها غالبا تنها بر روی صفحه ی مونیتور خوب به نظر  می آیند و اگر شما جای دیگری ببینیدشان  توی ذوق میزنند .

پس بهترین کار این است که سعی کنید از این رنگ ها کمتر استفاده کنید و اگر هم استفاده میکنید خیلی بزرگ نباشند و تنها در حد تزئین به کار ببرید شان .

اگر قصد دارید یک عکاس حرفه ای باشید و دوست دارید این رشته را ادامه بدهید نیاز است که به شارپ بودن عکس هایتان توجه کنید . 

شارپ بودن به معنی وضوح تصویر است . یعنی عکس شما تار و بلور نباشد .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

حتما هنگام کادر بندی و یا چینش دکور به ترکیب بندی هایی که میسازید دقت کنید . در عکاسی کودک ، هر نوع عکاسی ای ترکیب بندی یکی از مهم ترین اصول عکاسی دقیق و حرفه ای است که باید به آن توجه کنید .