x تبلیغات
آتلیه بن سای

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

 

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

آتلیه نوزاد و آتلیه کودک

نوزادان ، پر چالش ترین سوژه ها برای عکاسی

آیا شما هم عکاسی در آتلیه نوزاد را پر چالش و دشوار میدانید ؟

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

نوزادان گریه میکنند ، استفراغ میکنند ، تندتند جایشان را کثیف میکنند و در کل از حساس ترین سوژه ها برای عکاسی هستند . و درکل نوزادان سوژه هایی هستند که کارهایی را در طول عکاسی در آتلیه نوزاد انجام میدهند که هیچ عکاسی مایل به دیدن آن ها در آن مدت زمان عکاسی نیست .

اما میان تمام این کارهایی که انجام میدهند و باعث آزار و اذیت بزرگ تر ها میشوند در طول روز کارهایی میکنند که والدین دوست دارند تصویر آن ها را تا ابد برای خودشان داشته باشند .

مانند زمانی که چشم هایشان را درشت میکنند ، خنده های ریزی در خواب میزنند و یا زمانی که سکسکه شان میگیرد و بدن کوچولویشان با هر سکسکه تکان های ریزی میخورد و متعجب میشوند .

تمام این تصاویر لحظه هایی هستند که والدین مایل به ثبت آن ها هستند و دوست دارند که از آن ها یادگاری داشته باشند . چرا که این لحظات با قلب آن ها بازی میکند و زمانی که کوچولویشان رشد کرد و بزرگ شد دلتنگ آن لحظات خواهند شد .

عکاسی نوزاد به خودی خود سخت است حال تصور کنید شما تجهیزات نورپردازی استودیویی نداشته باشید و بخواهید با نورهای طبیعی از نوزادتان عکاسی کنید .

تنها چیزی که شما در دسترس دارید دوربین تان و نور طبیعی ای است که در طول روز میتابد .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد بن سای

شاید فکر کنید کافی نیستند اما اگر بدانید چگونه باید کار را انجام دهید درواقع کاملا کافی هستند و شما میتوانید با تنها همین تجهیزات کم به راحتی عکس های حرفه ای و زیبا بگیرید .

سعی کنید خودتان را با برنامه نوزاد هماهنگ کنید . به عنوان مثال زمانی که فکر میکنید تایم خوابش است و اگر بخوابد خواب عمیقی پیدا میکند آن زمان بهترین وقت برای عکاسی نوزاد است .

به دنبال نور خوب بگردید و ببینید که نورهایی که در آن مکان عکاسی نوزاد دارید از کدام سمت می آیند و منبع شان کجا است چرا که نور ها باعث ایجاد سایه میشوند و شما لازم است برای درست کردن سایه های زیبا و حذف سایه های زشت در عکس بدانید که زاویه تابش نورتان چگونه است و از کجا نور را به دست می آورید .

نکات مثبت برای عکاسی کودک

 

نکات مثبت برای عکاسی در آتلیه کودک

بهتر است در فضای باز عکس بگیرید چون بچه ها هم از آن لذت خواهند برد.

سعی کنید در طول ساعت طلایی یا در نور پخش شده (روز ابری یا به کمک دیفیوزر) یا در سایه هنگامی که نور شدید است، عکس بگیرید. اگر در فضای داخلی هستید، نور پخش شده (به کمک پرده) از پنجره را انتخاب کنید.

اگر بچه ها دائما در حال حرکت هستند استفاده از مُد ردیابی ۳D را امتحان کرده و از یک سرعت شاتر سریع برای متوقف کردن حرکت استفاده کنید.

اگر بچه ها حرکت می کنند مقادیر f را هوشمندانه انتخاب کنید، چون دیافراگم خیلی باز می تواند تصویر را خارج از فوکوس کند.

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

استفاده از یک لنز زوم می تواند یک فاصله اطمینان به کودک بدهد، به طوری که احساس ترس نکند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا پس زمینه های مات به دست آورید.

آتلیه کودک

بچه ها را مجبور نکنید کاری انجام دهند، در عوض با جریان پیش بروید مخصوصا زمانی که کودک را به آتلیه کودک میبرید.

در آخر، عکس های زیادی بگیرید. به عنوان مثال اگر چند بچه (دو یا سه) در عکس ها باشند، حالت چهره هر کدام ممکن است در هر عکس متفاوت باشد، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آنها بهترین ها را انتخاب کنید.

در آخر اگر فکر میکنید عکاسی کودک در فضای باز برایتان سخت و دشوار است بهترین راه حل برای شما بردن کودکان به آتلیه کودک است

نکات بسیار مهم در عکاسی کودک

 

نکات بسیار مهم در عکاسی کودک

آتلیه کودک

دوران کودکی از مهم ترین دوران زندگی هر انسان است . چرا که در این دوران شخصیت آدم ها شکل میگیرد و به یک شکل کلی ای دست می یابد .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

مادر و پدر ها باید بدانند که هرچقدر بیشتر به کودکشان عشق و علاقه بیورزند به گونه ای که کودک متوجه آن بشود احساس امنیت درونی اش افزایش می یابد و در بزرگسالی اعتماد به نفس بیشتر و شخصیت محکم تر و قوی تری دارد 

زمانی که پدر و مادر شروع به عکاسی کودک در منزل میکنند و لحظات کودکی فرزندشان را ثبت میکنند این کار علاوه بر اینکه برای فرزندشان در سال های آینده خاطره سازی میشود بلکه این کار یکی از بهترین راه ها برای انتقال احساسات شان به او است .

خب تصور کنید تصمیم گرفته اید که امروز از فرزندتان در آتلیه کودک عکس بگیرید . پس باید قبل از شروع عکاسی به برخی نکات دقت کنید و حین عکاسی کودک به آن ها توجه کنید و سعی کنید که آن ها را رعایت و در صورت امکان اعمالشان کنید .

مهم ترین نکته ای که در عکاسی در آتلیه کودک شما باید بدانید این است که برای عکاسی کودک شما باید زمان زیادی بگذارید به اضافه ی اینکه کار کردن با کودکان همیشه محتاج صبر و توجه بسیار زیاد است که شما باید خرجشان کنید 

نکته ی بعد این است که شما دارید از کودک خود عکاسی میکنید پس مسلما با تمامی خلق و خوی او آشنا هستید . از این رو به راحتی میتوانید شرایط را تا حد زیادی برای یک عکاسی کودک مناسب و راحت فراهم کنید .

توجه کنید در چه ساعتی کودکتان سرحال تر است و خلق و خوی مناسب تری دارد . اگر آن تایم را برای عکاسی کودک تان انتخاب کنید بهترین نتیجه را می گیرید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

در عکاسی کودک هیچگاه به یک دکور ، لباس و یا پوزیشن بسنده نکنید . سعی کنید متنوع کار کنید و از رنگ های مختلف نیز برای ترکیب بندی های زیبا استفاده کنید .

هنگام عکاسی کودک همیشه سعی کنید با کودک هم سطح شوید و در سطح خود او عکاسی کنید و با او صحبت کنید .

عکاسی پرتره را هرگز فراموش نکنید . ممکن است شما از یک دکور عکس کامل را داشته باشید اما مطمئن باشید بهترین حالت های  صورت فرزندتان را میتوانید در عکس های پرتره ی او پیدا کنید .

آموزش عکاسی نوزاد

 

آموزش عکاسی در آتلیه نوزاد

در مقاله ی قبلی با عنوان آموزش عکاسی نوزاد ۱ راجع به نکات مفیدی برای عکاسی نوزاد صحبت کردیم که شما هنگام عکاسی نوزاد میتوانید از آن ها استفاده کنید تا کارتان سریع تر و روون تر پیش برود .

امروز نیز ادامه ی مقاله ی گذشته را برایتان آورده ایم . با ما همراه باشید با آموزش عکاسی نوزاد ۲ .

آتلیه نوزاد

قبل از جلسه عکاسی نوزاد حتما سعی کنید یک تایم کوتاهی را با نوزاد تنهایی بگذارنید . نوزادان نیز مانند خردسالان نیازمند توجه هستند . بعد از اینکه یه مدت زمان کوتاهی را با نوزاد به تنهایی و در آرامشش و سکوت بگذرانید خودتان به خوبی متوجه می شوید که بدخلقی های نوزاد کم تر میشوند و او تا حد زیادی آرام میشود .

و دقیقا در این زمان ترس شما از بابت همکاری نکردن او صفر میشود . و آنوقت متوجه میشوید که زمان آن رسیده است که عکاسی نوزادتان را آغاز کنید .

توجه به رفتار نوزاد

مهم است که شما شش دونگ حواستان پیش نوزاد باشد و عکس العمل های او را مدیریت کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

به عنوان مثال زمانی که می بینید نوزاد بیدار شده است و دارد با شیرینی لبخند میزند بهترین زمان است که عکس خانوادگی بگیرید .

پس سریعا لباس های پدر و مادر را برای عکس خانوادگی انتخاب کنید و عکاسی کنید .

و سپس وقتی که عکس خانوادگی را گرفتید حال میتوانید مجددا نوزاد را بخوابانید و عکاسی نوزاد را آغاز کنید .

برخی از عکاسان به مشتری های خود پیشنهاد میدهند تا قبل از آمدن به آتلیه نوزاد کوچولو را به حمام ببرند و وقتی بیرون آمد به او شیر بدهند تا به خواب عمیق و راحتی فرو برود . 

اینگونه عکاسی نوزاد بسیار راحت تر میتواند باشد .

قطعا زمانی که نوزاد خواب است عکاسی نوزاد برای شما راحت تر است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

به عنوان مثال زمانی که شما میخواهید عکس کلوزآپ برای عکس های ترکیبی از نوزاد بگیرید زمانی که او خواب باشد بسیار راحت تر میتوانید این کار را انجام دهید تا زمانی که بیدار است .

یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط با نوزاد حرف زدن با او است .

با صدای آرام و ملایم دم گوشش صحبت کنید و نوازشش کنید .

این کار باعث میشود تا او از حضور یک غریبه نزدیک خودش احساس پریشانی نکند و راحت تر حضور شما را در کنار خودش بپذیرد و به شما عادت کند .

اگر دیدید نوزاد در حالت خواب آلودگی است چند دقیقه به او مهلت دهید تا خوابش عمیق شود چرا که اگر خواب آن ها عمیق نشود حتی در حالت سایلنت دوربین عکاسی نوزاد صدای شاتر دوربین میتواند او را بد خواب کند و باعث شود از خواب بپرد .

و به یاد داشته باشید که هرگز او را قبل از اینکه خوابش عمیق شود تکان ندهید و اول اجازه دهید به خوبی به خواب برود و سپس اقدام به جابه جایی اش برای قنداق کردنش کنید .

چگونه سیاه و سفید عکاسی کودک انجام دهیم ؟

 

عکس سیاه سفید در آتلیه کودک

خیلی وقت ها پیش میاید که در آتلیه کودک پدر و مادر ها میایند و تقاضای عکس سیاه و سفید از کوچولوی خود میکنند 

آتلیه کودک این کار را انجام می دهد و در نهایت چندین عکس با کیفیت سیاه و سفید تحویل والدین می دهد .

اما برخی از عکاسان مبتدی کودک فکر میکنند با تنظیم کردن دوربین روی حالت عکس سیاه و سفید میتوانند عکس کودک خوبی بگیرند .

اما اینگونه نیست .

برای عکاسی کودک به صورت سیاه و سفید باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید !

عکس رنگی بگیرید !

شاید الان بپرسید مگر نباید عکس سیاه و سفید بگیریم ؟

خیر .. البته هم آره و هم نه .

اگر از همان ابتدا عکس هایتان را سیاه و سفید بگیرید و ذخیره کنید دیگر امکان برگشت و رنگی کردن آن ها را ندارید اما اگر از ابتدا عکس ها را رنگی ذخیره کنید بعدا هنگام ویرایش میتوانید به سیاه و سفید تبدیلشان کنید و با کنتراست مناسب ذخیره شان کنید .

درکل زمانی که عکس هایتان را به صورت رنگی ثبت می کنید هنگام ویرایش قدرت انتخاب بیشتری دارید .

چرا که با تمام اطلاعات در مورد رنگ ، شما کنترل بهتری بر چگونگی انجام دادن آن ها خواهید داشت .

بیشتر بدانید : آتلیه نوزاد

با فرمت خام و یا RAW عکاسی کودک تان را انجام دهید .

هنگامی که دوربین تان را تنظیم می کنید تا عکس ها را با فرمت JPEG ذخیره کند دوربین عکاسی شما بسیاری از اطلاعات مفیدی را که کامپیوتر هنگام ویرایش عکس میتواند از آن ها استفاده کند و را دور میریزد و عملا دست شما هنگام ادیت و ویرایش عکس کودک بسته تر از حد معمول است .

میدانیم که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند حافظه بیشتری است و فضای بیشتری نیز اشغال می کند اما این روزها کارت حافظه های بسیار قوی با فضای خالی زیادی وارد بازار تکنولوژی شده اند که شما میتوانید به تهیه یکی از آن ها به راحتی با فرمت RAW عکاسی کودک تان را انجام دهید و نگرانی ای نداشته باشید .

البته باید بدانید که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند این است که شما هنگام ویرایش و ادیت عکس کودک زمان بیشتری را نیز صرف بکنید .

از ایزو پایین استفاده کنید

هنگام عکاسی کودک با ایزوی بالا باعث میشوید تا برفک و یا نویز بر روی عکس کودک تان بیوفتد و این از کیفیت عکس کودک کم میکند و هنگام ویرایش البته اگر بتوان ویرایشش کرد وقت خیلی زیادی باید صرف آن کنید .

عکس کودک سیاه و سفید بیشتر از عکس رنگی به کنتراست وابسته است به همین  دلیل عکاسی کودک سیاه و سفید با ایزوی بالا تقریبا میتوان گفت نامطلوب است .

هنگام عکاسی کودک در ترکیب بندی هایتان رنگ ها را نادیده بگیرید

هنگام ثبت عکس های سیاه و سفید شما دیگر نمیتوانید بر روی رنگ ها مانور دهید تا از طریق آن ها توجه بیننده را به عکس جلب کنید . بلکه هنگام عکاسی کودک با تم سیاه و سفید شما باید ترکیب بندی های مناسب و جالبی به کار ببرید که اینگونه جایگزین مناسبی به جای رنگ ها در تصویر برای جلب توجه داشته باشید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

بر کنتراست تاکید داشته باشید

هنگام عکاسی کودک بدون داشتن رنگ شما باید بر کنتراست عکس کودک تکیه کنید تا بتوانید ترکیب بندی جذابی خلق کنید و چشم بیننده را درگیر کنید .

توجه به شکل

به دلیل حذف رنگ از عکس کودک حال شما باید به جای رنگ بر روی حالت و شکل و شمایل کلی و جزئی عکس تان دقت کنید .

آتلیه کودک

دنبال ساختار مناسب باشید

در عکس های رنگی به دلیل وجود رنگ و به کمک آن ها ذهن انسان قادر است فورا عناصر مهم عکس کودک را بوسیله آن ها تشخیص دهد اما در عکس های سیاه و سفید اینگونه نیست چرا که شما دیگر هیچ رنگی در تصویرتان ندارید .

هنگام عکاسی کودک سیاه و سفید ساختار میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ ها باشد .

عکاسی کودک با هر دوربینی

 

عکاسی کودک با هر دوربینی

آتلیه کودک 

شما برای اینکه بتوانید عکس های خوبی از لحظات خاص و به یاد ماندنی کودکتان ثبت کنید باید چندین نکته را بیاموزید و مد نظر بگیرید .

البته تنها رعایت این نکات نیست .. بلکه شما باید ذوق و سلیقه ی خود را نیز هنگام عکاسی در آتلیه کودک به کار ببرید تا بتوانید به راحتی عکس های زیبایی از فرزندتان بگیرید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

در این مطلب ما می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه با دوربین موبایلتان عکس کودک های خوبی بگیرید .

چگونه با دوربین گوشی موبایل عکس های خوبی بگیریم ؟

دوربین گوشی های موبایل از بهترین و کم صدا ترین دوربین های ممکنه در بازار هستند . که این باعث میشود در شرایطی که شما میخواهید از فرزندتان عکس یهویی بگیرید و میخواهید او متوجه شما نشود مفید باشد .

دوربین هایی غیر از گوشی موبایل غالبا به هنگام شاتر زدن صدا میدهند و این صدا میتواند باعث بشود که شما آن لحظه ی ناب را در صدم ثانیه از دست بدهید .

در عکاسی کودک با موبایل اصلا مهم نیست شما با چه موبایلی در حال عکاسی هستید . آیفون ، اندروید و یا حتی یک عدد گوشی نوکیای ساده .. تفاوتی نمیکند .. تنها لازم است کمی دقت کنید و این نکات را رعایت کنید .

۱. رنگ 

اگر درحال عکاسی کودک با موبایلتان هستید و احساس می کنید عکس های کودکتان غبار آلود و کدر است باید به بخش تنظیمات دوربین موبایلتان بروید و آیکون Cog را لمس کنید .

در این بخش شما می توانید کنتراست تصاویری که ثبت می کنید را بالا ببرید . در این حالت عکس هایی که می گیرید کمی تیره تر میشوند و از آن حالت غبار آلود و بی رنگ و رویی خارج میشوند و این باعث میشود که چهره ی کوچولویتان تا حد زیادی شاداب تر از قبل به نظر بیاید .

۲. زمان

دوربین برخی از گوشی های موبایل به دلیل تاخیر دریچه ی شاتر دیرتر از زمانی که شما صفحه را برای گرفتن عکس لمس می کنید عکس می گیرند به همین دلیل عکس چند ثانیه دیر تر ثبت میشود و اگر شما از این حالت آگاه نباشید خیلی وقت ها ممکن است عکس هایتان را بگیرید و وقتی بعدا به آن ها نگاه میکنید ببینید که تمامی عکس ها تار هستند و یا اصلا از جای دیگری عکس گرفته اند .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

پس اگر می خواهید با این مدل دوربین ها عکس کودک خوبی بگیرید باید زمانی که دکمه را برای گرفتن عکس فشار میدهید یا صفحه را لمس میکنید چند ثانیه بیشتر صبر کنید و سپس گوشی را به کنار ببرید .

کمی که تمرین کنید قلق کار با دوربین تان دستتان میاید و میتوانید به راحتی با هر گوشی ای عکاسی کودک انجام دهید 

۳. نور

همیشه در عکاسی در آتلیه کودک می گوییم هرچه نور بیشتر بهتر . 

البته باید این را هم در نظر بگیرید که نور بیش از حد میتواند باعث سوختن عکس شما بشود و این به زیبایی عکس کودک آسیب میزند .

بدون داشتن این موارد عکاسی کودک انجام ندهید

 

بدون داشتن این موارد عکاسی کودک انجام ندهید

آتلیه کودک 

ترسناک ترین اتفاقی که در طول یک جلسه عکاسی کودک میتواند برای عکاس بیفتد شکستن دوربینش است .

تصور کنید هنگام عکاسی کودک هستید و کودک دارد با هیجان بازی میکند و شما خوشحال از داشتن یک تصویر خوب درحال عکاسی کودک هستید که یک دفعه پایتان به وسیله ای گیر میکند ، تلو تلو میخورید و دوربینتان از دستتان میوفتد زمین و میشکند .

حال چه کار باید بکنید ؟

دوربین شما شکسته است و شما تنها همان یک دوربین را به همراه داشتید و الان آن شکسته است و عکاسی کودک تعطیل شده است .

اولین نکته ای که شما هنگام عکاسی های حساس مانند عکاسی کودک و یا عکاسی عروسی و مراسمات باید رعایت کنید داشتن پشتیبان است .

منظور از پشتیبان می تواند یک آدم باشد و یا یک دوربین . آتلیه کودک

داشتن یک عدد دوربین اضافه تر هنگام عکاسی کودک این کمک را به شما می کند که اگر اتفاقی برای دوربین تان افتاد استرس نگیرید و عکاسی کودک را تعطیل نکنید ، بلکه دوربین تان را عوض کنید و به ادامه عکاسی کودک بپردازید .

و داشتن یک همراه در کنارتان این احساس آرامش را به شما میدهد که شما تنها نیستید و اگر مشکلی حین عکاسی کودک پیش بیاید می توانید به کمک همراهتان آن را حلش کنید و به ادامه عکاسی کودک بپردازید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

تجهیزات در عکاسی کودک همیشه ضروری هستند و شما تحت هر شرایطی باید آن ها را در هر جلسه ی عکاسی کودک آماده داشته باشید .

دوربین ، کارت ، باتری و لنز

این ها تجهیزات پشتیبانی هستند که لازم است شما همیشه همراه خودتان داشته باشید

برنامه ی پشتیبان

اگر قصد این را دارید که کوچولو را برای عکاسی کودک به بیرون از منزل و یا آتلیه کودک ببرید همیشه سعی کنید یک برنامه ی پشتیبان نیز داشته باشید .

گاهی وقت ها ممکن است هوا خراب بشود و هنگام عکاسی کودک باران ببارد و شما نتوانید عکاسی را ادامه دهید .

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد