x تبلیغات
آتلیه بن سای

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

 

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

آتلیه نوزاد و آتلیه کودک

نوزادان ، پر چالش ترین سوژه ها برای عکاسی

آیا شما هم عکاسی در آتلیه نوزاد را پر چالش و دشوار میدانید ؟

نوزادان گریه میکنند ، استفراغ میکنند ، تندتند جایشان را کثیف میکنند و در کل از حساس ترین سوژه ها برای عکاسی هستند . و درکل نوزادان سوژه هایی هستند که کارهایی را در طول عکاسی در آتلیه نوزاد انجام میدهند که هیچ عکاسی مایل به دیدن آن ها در آن مدت زمان عکاسی نیست .

اما میان تمام این کارهایی که انجام میدهند و باعث آزار و اذیت بزرگ تر ها میشوند در طول روز کارهایی میکنند که والدین دوست دارند تصویر آن ها را تا ابد برای خودشان داشته باشند .

مانند زمانی که چشم هایشان را درشت میکنند ، خنده های ریزی در خواب میزنند و یا زمانی که سکسکه شان میگیرد و بدن کوچولویشان با هر سکسکه تکان های ریزی میخورد و متعجب میشوند .

تمام این تصاویر لحظه هایی هستند که والدین مایل به ثبت آن ها هستند و دوست دارند که از آن ها یادگاری داشته باشند . چرا که این لحظات با قلب آن ها بازی میکند و زمانی که کوچولویشان رشد کرد و بزرگ شد دلتنگ آن لحظات خواهند شد .

عکاسی نوزاد به خودی خود سخت است حال تصور کنید شما تجهیزات نورپردازی استودیویی نداشته باشید و بخواهید با نورهای طبیعی از نوزادتان عکاسی کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

تنها چیزی که شما در دسترس دارید دوربین تان و نور طبیعی ای است که در طول روز میتابد .

شاید فکر کنید کافی نیستند اما اگر بدانید چگونه باید کار را انجام دهید درواقع کاملا کافی هستند و شما میتوانید با تنها همین تجهیزات کم به راحتی عکس های حرفه ای و زیبا بگیرید .

سعی کنید خودتان را با برنامه نوزاد هماهنگ کنید . به عنوان مثال زمانی که فکر میکنید تایم خوابش است و اگر بخوابد خواب عمیقی پیدا میکند آن زمان بهترین وقت برای عکاسی نوزاد است .

به دنبال نور خوب بگردید و ببینید که نورهایی که در آن مکان عکاسی نوزاد دارید از کدام سمت می آیند و منبع شان کجا است چرا که نور ها باعث ایجاد سایه میشوند و شما لازم است برای درست کردن سایه های زیبا و حذف سایه های زشت در عکس بدانید که زاویه تابش نورتان چگونه است و از کجا نور را به دست می آورید .

نکات مثبت برای عکاسی کودک

 

نکات مثبت برای عکاسی در آتلیه کودک

بهتر است در فضای باز عکس بگیرید چون بچه ها هم از آن لذت خواهند برد.

سعی کنید در طول ساعت طلایی یا در نور پخش شده (روز ابری یا به کمک دیفیوزر) یا در سایه هنگامی که نور شدید است، عکس بگیرید. اگر در فضای داخلی هستید، نور پخش شده (به کمک پرده) از پنجره را انتخاب کنید.

اگر بچه ها دائما در حال حرکت هستند استفاده از مُد ردیابی ۳D را امتحان کرده و از یک سرعت شاتر سریع برای متوقف کردن حرکت استفاده کنید.

اگر بچه ها حرکت می کنند مقادیر f را هوشمندانه انتخاب کنید، چون دیافراگم خیلی باز می تواند تصویر را خارج از فوکوس کند.

استفاده از یک لنز زوم می تواند یک فاصله اطمینان به کودک بدهد، به طوری که احساس ترس نکند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا پس زمینه های مات به دست آورید.

بیشتر بدانید : آتلیه بن سای

آتلیه کودک

بچه ها را مجبور نکنید کاری انجام دهند، در عوض با جریان پیش بروید مخصوصا زمانی که کودک را به آتلیه کودک میبرید.

در آخر، عکس های زیادی بگیرید. به عنوان مثال اگر چند بچه (دو یا سه) در عکس ها باشند، حالت چهره هر کدام ممکن است در هر عکس متفاوت باشد، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آنها بهترین ها را انتخاب کنید.

در آخر اگر فکر میکنید عکاسی کودک در فضای باز برایتان سخت و دشوار است بهترین راه حل برای شما بردن کودکان به آتلیه کودک است

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای

 

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای 

بسیار هستند پدر و مادر هایی که توانایی بردن کودکان خود به آتلیه کودک را ندارند اما قطعا دوست دارند عکس های زیبا از فرزندانشان بگیرند . 

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله برخی از نکاتی که عکس های کودک شما را زیبا میکنند را به شما بیاموزیم .

با ما همراه باشید !

۱. همیشه دنبال نور خوب بگردید

آتلیه کودک

مهم ترین و اصلی ترین جنبه در عکاسی کودک و کلا در عکاسی نور است .

شما همیشه باید قبل از شروع عکاسی ابتدا نور خوب را پیدا کنید تا بتوانید درنهایت عکس های زیبا و جذاب و حرفه ایی خلق و یا ثبت کنید .

مهم است بدانید که فرقی ندارد سوژه ی شما کودک است و یا بزرگسال و یا یک جسم بی جان . بلکه شما باید به نوری که به آن سوژه میتابانید توجه و دقت کنید .

نور شما برای عکاسی کودک میتواند یک لامپ ، نور خورشید که از پنجره میاید و خود نور مستقیم خورشید باشد و یا حتی در مواردی خاص نوری که از یک آینه بازتاب شده است .

به عنوان مثال شما هنگام عکاسی کودک باید مراقب باشید که نور شما از بالای سر سوژه به آن نتابد . این زاویه از تابش باعث میشود عکس شما خراب شود و سوژه ی شما بدریخت در عکس میفتد . سعی کنید کودک را کمی عقب تر ببرید تا نور کمی به چهره اش بتابد و شما بتوانید یک عکس زیبا تر بگیرید .

بیشتر بدانید:آتلیه کودک شرق

نکته ی دیگر این است که اگر از عمد قصد گرفتن عکس سیلوئت ندارید هیچ گاه منبع نورتان را پشت سر سوژه قرار ندهید . چرا که این اتفاق باعث میشود سوژه ی شما کاملا تیره بیوفتد و هیچی از چهره اش معلوم نشود .

۲. بیاموزید مثلث نورگیری را !

مثلث نورگیری درواقع همان سه تا تنظیمات اصلی نور در دوربین عکاسی شما است که شما باید هنگام عکاسی کودک به آن ها توجه کنید .

ایزو ، دیافراگم و سرعت شاتر

به این سه عامل در برگیرنده ی نور مثلث نورگیری می گوییم .

هرکدام از آن ها مبحث های جدایی هستند که شما باید به طور کامل همه را بیاموزید .

اما اگر فکر میکنید این مبحث برایتان پیچیده است و یا علاقه ای به یادگیری آن ندارید تنها دوربین را روی حالت اتوماتیک بگذارید و اجازه دهید خود دوربین عکاسی تنظیمات نور را نسبت به نور محل عکاسی کودک برایتان تنظیم کند .

بیشتر بدانید : آتلیه تخصصی کودک

۳. به زمان استفاده از فلش دقت کنید

فلاش همیشه بر روی دوربین وجود دارد و شما هر زمانی که بخواهید میتوانید از آن استفاده کنید اما این به این معنا نیست که شما تمام عکاسی کودک خود را با استفاده از فلاش پیش ببرید بلکه باید دقت کنید که تنها زمانی فلاش را وارد کارتان کنید که هیچ نور مناسب دیگری در محل عکاسی کودک تان وجود نداشته باشد وگرنه استفاده از فلاش در یک محل با نور مناسب کاری کاملا غیر حرفه ای است .

بهترین کار برای کودک خود رفتن به یک آتلیه کودک است .

عکاسی کودک در آتلیه کودک

 

عکاسی کودک در آتلیه کودک

در اکثر منطقه های تهران پدر و مادر ها به دنبال  پیدا کردن بهترین آتلیه کودک در شرق تهران، غرب تهران، شمال و جنوب برای ثبت لحظات خاص کودکان عزیزشان هستند. انتخاب یک آتلیه کودک مناسب و حرفه ای نیاز به صرف وقت و هزینه دارد برای انتخاب یک آتلیه عکاسی کودک خوب باید به خیلی از نکات توجه داشته باشید.

بیشتر بدانید : آتلیه کودک

آتلیه کودک بن سای بهترین آتلیه کودک شرق تهران  این اطمینان را به شما می دهد تا با دیدن تجهیزات و دکورها و نمونه کارهای آتلیه ما، آتلیه تخصصی کودک و نوزاد و البته بارداری بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

مهمترین نکته برای انتخاب آتلیه کودک بهداشت است، آتلیه کودک با حساس ترین و ظریف ترین انسان ها سر و کار دارند که کوچکترین آلودگی موجب بیماری و نارضایتی آنها می شود باید توجه داشته باشید که تمام اصول بهداشتی مجموعه به خوبی رعایت شده باشد.

اصول عکاسی کودک

 

اصول عکاسی کودک در آتلیه کودک

اولین نکته ای که شما هنگام عکاسی کودک و نوزاد ی که متعلق به خودتان نیست باید رعایت کنید این است که حتما قبلش صحبت کوچکی با پدر و مادر داشته باشید و بگذارید دستتان بیاید که میزان حساسیت والدین چقدر است و شما باید به چه مواردی که برای آن ها مهم و حیاتی است اهمیت دهید .

 آتلیه کودک

وقتی قلق پدر و مادر کوچولو دستتان آمد حالا وقت عکاسی است اما قبل از آن باید دوربین مناسبی برای عکاسی از کودکان داشته باشید .

اگر قصد خرید دوربین عکاسی دارید تا با آن از کودکان عکاسی کنید در وحله اول باید به این نکته دقت کنید که دوربین عکاسی تا حالت عکاسی کودک داشته باشد .

اینگونه کار شما تا حدی راحت تر میشود . چرا که این حالته عکاسی تقریبا بهترین حالت را برای عکاسی کودک برای شما مهیا میکند .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

برای فعال کردن این حالت غالبا میتوانید در قسمت scene mode دوربین عکاسی تان آن را پیدا کنید .

 آتلیه کودک

البته اگر زمانی دوربین خوبی را پیدا کردید که حالت عکاسی کودک را نداشت فقط به این دلیل از آن نگذرید . حتما آن را خریداری کنید . در عوض میتوانید با کمی یادگیری تنظیمات دیافراگم و شاتر خودتان مود مورد نیاز را تولید کنید و در هر مکانی با هر نوری که میخواهید عکاسی کنید .

به اضافه اینکه برای چنین تنظیمات دلبخواهی شما نیاز دارید تا دوربین تان امکان تغییر اندازه دیافراگم و سرعت شاتر و ایزو را در اختیارتان بگذارد تا بتوانید به راحتی عمق میدان کم ایجاد کنید و اینگونه سوژه تان را از پس زمینه ی عکس تان جدا کنید .

اگر سوژه ی عکاسی شما کودک است مسئله ای ندارد اما اگر میخواهید از نوزاد عکاسی کنید حتما به خاطر داشته باشید که نباید نور فلش به چشم های نوزاد برخورد کند پس شما باید یا نور فلاش دوربین تان را خاموش کنید و یا اگر از نور های جانبی استفاده میکنید آن ها را به گونه تنظیم کنید که به جای نور مستقیم از بازتاب شان استفاده کنید 

 آتلیه کودک

عکاسی کودک با هر دوربینی

 

عکاسی کودک با هر دوربینی

شما برای اینکه بتوانید عکس های خوبی از لحظات خاص و به یاد ماندنی کودکتان ثبت کنید باید چندین نکته را بیاموزید و مد نظر بگیرید .

البته تنها رعایت این نکات نیست .. بلکه شما باید ذوق و سلیقه ی خود را نیز هنگام عکاسی کودک به کار ببرید تا بتوانید به راحتی عکس های زیبایی از فرزندتان بگیرید .

آتلیه کودک

در این مطلب ما می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه با دوربین موبایلتان عکس کودک های خوبی بگیرید .

بیشتر بدانید :آتلیه کودک

چگونه با دوربین گوشی موبایل عکس های خوبی بگیریم ؟

دوربین گوشی های موبایل از بهترین و کم صدا ترین دوربین های ممکنه در بازار هستند . که این باعث میشود در شرایطی که شما میخواهید از فرزندتان عکس یهویی بگیرید و میخواهید او متوجه شما نشود مفید باشد .

دوربین هایی غیر از گوشی موبایل غالبا به هنگام شاتر زدن صدا میدهند و این صدا میتواند باعث بشود که شما آن لحظه ی ناب را در صدم ثانیه از دست بدهید .

در عکاسی کودک با موبایل اصلا مهم نیست شما با چه موبایلی در حال عکاسی هستید . آیفون ، اندروید و یا حتی یک عدد گوشی نوکیای ساده .. تفاوتی نمیکند .. تنها لازم است کمی دقت کنید و این نکات را رعایت کنید .

آتلیه کودک

۱. رنگ 

اگر درحال عکاسی کودک با موبایلتان هستید و احساس می کنید عکس های کودکتان غبار آلود و کدر است باید به بخش تنظیمات دوربین موبایلتان بروید و آیکون Cog را لمس کنید .

در این بخش شما می توانید کنتراست تصاویری که ثبت می کنید را بالا ببرید . در این حالت عکس هایی که می گیرید کمی تیره تر میشوند و از آن حالت غبار آلود و بی رنگ و رویی خارج میشوند و این باعث میشود که چهره ی کوچولویتان تا حد زیادی شاداب تر از قبل به نظر بیاید .

بیشتر بدانید:آتلیه بن سای

۲. زمان

آتلیه کودک

دوربین برخی از گوشی های موبایل به دلیل تاخیر دریچه ی شاتر دیرتر از زمانی که شما صفحه را برای گرفتن عکس لمس می کنید عکس می گیرند به همین دلیل عکس چند ثانیه دیر تر ثبت میشود و اگر شما از این حالت آگاه نباشید خیلی وقت ها ممکن است عکس هایتان را بگیرید و وقتی بعدا به آن ها نگاه میکنید ببینید که تمامی عکس ها تار هستند و یا اصلا از جای دیگری عکس گرفته اند .

پس اگر می خواهید با این مدل دوربین ها عکس کودک خوبی بگیرید باید زمانی که دکمه را برای گرفتن عکس فشار میدهید یا صفحه را لمس میکنید چند ثانیه بیشتر صبر کنید و سپس گوشی را به کنار ببرید .

کمی که تمرین کنید قلق کار با دوربین تان دستتان میاید و میتوانید به راحتی با هر گوشی ای عکاسی کودک انجام دهید 

۳. نور

آتلیه کودک

همیشه در عکاسی کودک می گوییم هرچه نور بیشتر بهتر . 

البته باید این را هم در نظر بگیرید که نور بیش از حد میتواند باعث سوختن عکس شما بشود و این به زیبایی عکس کودک آسیب میزند .

کنتراست در عکاسی کودک

کنتراست در عکاسی کودک

اغلب عکاسان آماتور و تازه کار اطلاعات دقیقی راجع به کنتراست و چگونگی ایجاد آن در عکس کودک ندارند . 

آتلیه کودک

آن ها نمیدانند که ایجاد یک کنتراست زیبا در عکس میتواند باعث زیباتر و گیراتر شدن چهره ی کودک در عکس کودک شود .

شما به عنوان یک عکاس که میخواهد تمامی اصول عکاسی کودک را بیاموزد باید بدانید که چگونه با استفاده از کنتراست زیبا و به جا یک تصویر جالب ایجاد کنید .

به طور کلی دو نوع کنتراست در عکاسی وجود دارد :

کنتراست نوری و کنتراست رنگی

آتلیه کودک

در مقاله ی امروز راجع به کنتراست نوری  و کنتراست رنگی صحبت می کنیم

نوع اول : ( کنتراست نوری )

نمونه ی بارز این نوع کنتراست میتوان به عکس های سیلوئت اشاره کرد که در سایت استودیو بن سای بسیار زیاد نمونه هایش موجود است و شما میتوانید با سرچ کلمه آتلیه بن سای وارد سایت ما بشوید و نمونه کار عکس های سیلوئت مان را مشاهده کنید .

به طور کلی به عکس هایی عکس سیلوئت می گویند که سوژه تاریک تر از حد معمول و پس زمینه پر نور تر از سوژه ی عکس کودک شما باشد .

باید دقت کنید که در عکس های سیلوئت باید پس زمینه و سوژه به شکل  خیلی اغراق آمیزی از هم دیگه جدا شده باشند و تفاوت نوری بسیار آشکاری داشته باشند . در غیر این صورت آن عکس نه تنها سیلوئت نیست بلکه یک عکس خراب و کاملا غیر حرفه ای است .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

آتلیه کودکاستفاده از این نوع کنتراست ( کنتراست نوری ) مخصوصا در عکس کودک هایی که تک رنگ هستند به شدت تاثیر گذار و زیبا است .

به این دلیل که در این عکس ها تنها عامل ایجاد تصویر اختلاف نوری ای است که میان پس زمینه و سوژه برقرار شده است .

نوع دوم ( کنتراست رنگی ) :

از این نوع کنتراست کمتر از کنتراست نوری استفاده میشود و مورد توجه زیادی نیست و یکی از دلایلش سختی بیشترش نسبت به کنتراست نوری است . به اضافه اینکه گرفتن عکس هایی با کنتراست رنگی مناسب سخت است و کار هر عکاس آماتوری نیست و شما باید به اندازه کافی حرفه ای و کارکشته باشید تا بتوانید از پس آن بربیایید .

به طور خلاصه هنگام عکاسی کودک عکس های شما باید حتما یا کنتراست رنگی داشته باشند و یا حتما کنتراست نوری داشته باشند در غیر این صورت سوژه ی شما هرقدرم زیبا و دل فریب باشد عکس تان جذابیتش را از دست میدهد . 

نکات عکاسی کودک

 

نکات عکاسی در آتلیه کودک 

در این مقاله میخواهیم راجع به نکات مهمی که شما باید هنگام عکاسی در آتلیه کودک رعایت کنید صحبت کنیم . با این نکاتی که امروز به شما می گوییم میتوانید هنگام عکاسی در آتلیه کودک از رخ دادن برخی اتفاقات خجالت آور جلوگیری کنید .

در این مقاله میخواهیم چندین اشتباه مشترک بین تمامی عکاسان را برایتان بگوییم . شاید شما هم این مشکلات را داشته باشید .

پس با ما همراه باشید !

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه کودک شرق

درس ۱ عکاسی کودک : 

بلافاصله پس از اتمام جلسه ی عکاسی در آتلیه کودک عکس ها را بر روی کامپیوتر بریزید و کارت حافظه دوربین را پاک کنید !

فکر کنید در یک فضای باز در حال عکاسی کودک هستید و ناگهان میان عکاسی کارت حافظه پر میشود و نمیتوانید دیگر عکاسی کنید . و شرایط بدتر دقیقا زمانی است که دست در کیف دوربینتان می کنید تا یک کارت حافظه خالی بیرون بیاورید و متوجه میشوید که هیچ کارت حافظه ی خالی ای همراه خود ندارید .

این یکی از اعصاب خورد کن ترین مسائل هنگام عکاسی کودک در فضای باز است که شما قطعا اگر حواستان جمع نباشد به آن دچار میشوید .

به اضافه اینکه اصلا چهره جالبی ندارد که شما هنگام عکاسی در آتلیه کودک و دقیقا جلوی مشتری های خود همچین سوتی ای بدهید .

اگر بلافاصله پس از تمام شدن هر یک از عکاسی کودک هایتان عکس ها را بریزید داخل کامپیوتر و حافظه را پاک کنید آنوقت به این مشکل دچار نمیشوید .

درس ۲ : عکاسی کودک با فرمت RAW

خیلی وقت ها شرایط جوری است که شما عکس JPEG می گیرید و از آن هم بسیار راضی هستید و میتوانید به راحتی استفاده اش کنید اما گاهی اوقات به مشکلاتی اعم از مشکلات نوری برای شما هنگام عکاسی کودک پیش میاید که اگر فرمت عکس هایتان JPEG باشد دیگر نمی توانید آن ها را به راحتی اصلاح کنید و به مشکل بسیار بزرگی برمی خورید .

پس ابدا هنگام عکاسی کودک که از دیگر انواع عکاسی ها حساس تر است ریسک نکنید و با فرمت JPEG عکاسی کودک انجام ندهید .

درس ۳ : با برنامه سوژه ی کودک هماهنگ شوید

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

حتما اگر میخواید از یک کودک و یا نوزاد عکاسی کنید سعی کنید خودتان را با برنامه ی آن ها تنظیم کنید 

عکاسی کودک یکی از لذت  بخش ترین مشاغل دنیا است اما اگر نتوانید خودتان را با آن ها وفق دهید این کار برایتان مشکل و عذاب آور میشود و دیگر از آن لذتی نمی برید .

اگر میخواهید در هنگام عکاسی کودک سوژه ی شما سرحال باشد و با آن چشمان زیبا و لبخند معصومش به شما نگاه کند پس ابتدا بگذارید کودک استراحت کافی داشته باشد . غذایش را بخورد و سپس اگر شرایط را مناسب دیدید عکاسی کودک را آغاز کنید .

درس ۴ : لنز سریع

هنگام عکاسی کودک بهترین انتخابی که می توانید انجام دهید این است که لنز های سریع را برای عکاسی کودک خود انتخاب کنید .

لنز هایی که دریچه دیافراگم شان زیاد باز میشود و نور بیشتری را به داخل لنز راه میدهند .

این اتفاق باعث میشود تا شما بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و در نتیجه می توانید حرکات را بدون لرزش و یا تاری در عکس کودک نشان دهید و این برای عکاسی کودک که سوژه ی شما ثابت نیست و دائما در حال تحرک است عالیست .

عکاسی کودک ( سیاه و سفید )

 

عکاسی در آتلیه کودک

خیلی وقت ها پیش میاید که در آتلیه کودک پدر و مادر ها میایند و تقاضای عکس سیاه و سفید از کوچولوی خود میکنند 

آتلیه کودک این کار را انجام می دهد و در نهایت چندین عکس با کیفیت سیاه و سفید تحویل والدین می دهد .

اما برخی از عکاسان مبتدی کودک فکر میکنند با تنظیم کردن دوربین روی حالت عکس سیاه و سفید میتوانند عکس کودک خوبی بگیرند .

اما اینگونه نیست .

برای عکاسی کودک به صورت سیاه و سفید باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید !

عکس رنگی بگیرید !

شاید الان بپرسید مگر نباید عکس سیاه و سفید بگیریم ؟

خیر .. البته هم آره و هم نه .

اگر از همان ابتدا عکس هایتان را سیاه و سفید بگیرید و ذخیره کنید دیگر امکان برگشت و رنگی کردن آن ها را ندارید اما اگر از ابتدا عکس ها را رنگی ذخیره کنید بعدا هنگام ویرایش میتوانید به سیاه و سفید تبدیلشان کنید و با کنتراست مناسب ذخیره شان کنید .

درکل زمانی که عکس هایتان را به صورت رنگی ثبت می کنید هنگام ویرایش قدرت انتخاب بیشتری دارید .

چرا که با تمام اطلاعات در مورد رنگ ، شما کنترل بهتری بر چگونگی انجام دادن آن ها خواهید داشت .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

با فرمت خام و یا RAW عکاسی در آتلیه کودک تان را انجام دهید .

هنگامی که دوربین تان را تنظیم می کنید تا عکس ها را با فرمت JPEG ذخیره کند دوربین عکاسی شما بسیاری از اطلاعات مفیدی را که کامپیوتر هنگام ویرایش عکس میتواند از آن ها استفاده کند و را دور میریزد و عملا دست شما هنگام ادیت و ویرایش عکس کودک بسته تر از حد معمول است .

میدانیم که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند حافظه بیشتری است و فضای بیشتری نیز اشغال می کند اما این روزها کارت حافظه های بسیار قوی با فضای خالی زیادی وارد بازار تکنولوژی شده اند که شما میتوانید به تهیه یکی از آن ها به راحتی با فرمت RAW عکاسی کودک تان را انجام دهید و نگرانی ای نداشته باشید .

البته باید بدانید که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند این است که شما هنگام ویرایش و ادیت عکس کودک زمان بیشتری را نیز صرف بکنید .

از ایزو پایین استفاده کنید

هنگام عکاسی کودک با ایزوی بالا باعث میشوید تا برفک و یا نویز بر روی عکس کودک تان بیوفتد و این از کیفیت عکس کودک کم میکند و هنگام ویرایش البته اگر بتوان ویرایشش کرد وقت خیلی زیادی باید صرف آن کنید .

عکس کودک سیاه و سفید بیشتر از عکس رنگی به کنتراست وابسته است به همین  دلیل عکاسی کودک سیاه و سفید با ایزوی بالا تقریبا میتوان گفت نامطلوب است .

هنگام عکاسی کودک در ترکیب بندی هایتان رنگ ها را نادیده بگیرید

هنگام ثبت عکس های سیاه و سفید شما دیگر نمیتوانید بر روی رنگ ها مانور دهید تا از طریق آن ها توجه بیننده را به عکس جلب کنید . بلکه هنگام عکاسی کودک با تم سیاه و سفید شما باید ترکیب بندی های مناسب و جالبی به کار ببرید که اینگونه جایگزین مناسبی به جای رنگ ها در تصویر برای جلب توجه داشته باشید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

بر کنتراست تاکید داشته باشید

هنگام عکاسی کودک بدون داشتن رنگ شما باید بر کنتراست عکس کودک تکیه کنید تا بتوانید ترکیب بندی جذابی خلق کنید و چشم بیننده را درگیر کنید .

توجه به شکل

به دلیل حذف رنگ از عکس کودک حال شما باید به جای رنگ بر روی حالت و شکل و شمایل کلی و جزئی عکس تان دقت کنید .

دنبال ساختار مناسب باشید

در عکس های رنگی به دلیل وجود رنگ و به کمک آن ها ذهن انسان قادر است فورا عناصر مهم عکس کودک را بوسیله آن ها تشخیص دهد اما در عکس های سیاه و سفید اینگونه نیست چرا که شما دیگر هیچ رنگی در تصویرتان ندارید .

هنگام عکاسی کودک سیاه و سفید ساختار میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ ها باشد .

۶ ژست زیبا برای عکاسی کودک

 

۶ ژست زیبا برای عکاسی در آتلیه کودک

اینکه بتوانید یک عکس کودک زیبا داشته باشید شامل موارد زیادی میشود اما از مهم ترین های آن که ما امروز میخواهیم راجع به آن برای شما صحبت کنیم انتخاب ژست مناسب آن فرد و آن دکور مورد نظر است .

آتلیه کودک

ژست های متفاوت و زیادی برای عکاسی کودک وجود دارند اما برعکس آن چیزی که به نظر میاید انتخاب آن ها اصلا کار راحتی نیست . 

برای انتخاب ژست عکاسی کودک باید خیلی چیز ها را مد نظر قرار دهید .

کودکان غالبا دوست دارند راحت باشند  و اکثرا هیچ کدامشان انجام ژست های سخت را دوست ندارند .

از مهم ترین عواملی که کودکان دوست ندارند به آتلیه کودک بروند همین ژست گرفتن های طولانی مدت و سخت است که کودک را از بازی کردن و راحتی منع می کند .

حتما خودتان هم هنگام عکاسی کودک در منزل دقت کرده اید که غالبا عکس های بچه ها شاد و پر انرژی هست اما زمانی که آن ها را به آتلیه کودک برای عکاسی کودک میاورید اینگونه نیست و آن ها انگار که مدام اضطراب دارند و نمیتوانند به راحتی خنده های از ته دلشان را نشان دوربین دهند .

به همین دلیل است که در آتلیه کودک عکاسان سعی میکنند ژست هایی را انتخاب کنند که علاوه بر راحتی برای کودکان حس خوبی نیز به آن ها بدهد .

در این مطلب تعدادی از این ژست ها را به شما نشان می دهیم .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

1.ژست عکس خیره به گل

این ژست مخصوص دختر خانوم ها است که غالبا ۹۰ درصد آن ها عاشق گل و گیاه هستند و همگی دوست دارند که حداقل یک عکس با گل داشته باشند .

این ژست بنظر ساده و بی دردسر میاید اما لازم است هنگام اجرای آن به سن دختر کوچولویتان نیز توجه داشته باشید چرا که اگر دختر شما کم تر از سه سال سن داشته باشد اجرای این ژست برای او سخت میشود و به راحتی نمیتواند آن را عملی کند .

2.ژست پرش

ژست پرش یکی از محبوب ترین ژست ها برای عکس های خاص یادگاری است که اغلب خانواده ها دوست دارند فرزندشان یکی از  آن ها داشته باشد .

این ژست آمیخته ای از حس شادی و هیجان را در خود دارد که برای اکثر والدین دلنشین و زیبا است .

3.عکس کودک با عروسک خرسی

عروسک خرسی و یا هر عروسک دیگری که مورد علاقه ی فرزند شما است .

این ژست برای جنسیت خاصی نیست و هم دختر و هم پسر میتوانند در صورت دلخواه چنین ژستی را در عکس های کودک خود داشته باشند .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

4.ژست بوسه

این ژست از معدود ژست هایی است که کودکان هر کاری هم بکنند و در هر حال و مودی هم باشند وقتی بخواهند آن را اجرا کنند یک ژست طبیعی به شما عرضه میکنند . 

این ژست از بهترین فیگور ها برای سوژه ی عکاسی کودک است .

5.عکس دو نفره

این ژست برای خانواده هایی مناسب است که دارای دو فرزند می باشند .

اگر فرزند بزرگ تر شما پسر باشد نیز چه بهتر ! عکس شما فوق العاده تر خواهد بود .

6.عکس کودک در حین شنا در آب

معمولا اکثر بچه ها آب بازی را دوست دارند و از آن لذت میبرند .

در چنین شرایطی شما قطعا میتوانید عکس های خوبی بگیرید چرا که هنگام آب بازی کودک شاد است و خنده های از ته دل او کاملا مناسب عکاسی کودک است .

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد