x تبلیغات
آتلیه بن سای

آتلیه کودک شرق تهران

 

آتلیه کودک شرق تهران

آتلیه عکاسی کودک بن سای در محدوده شرق تهران فعالیت دارد و شما مشتریان عزیز نیز میتوانید از تمامی امکانات و تجهیزات حرفه ای و تخصصی آتلیه کودک بن سای از قبیل : عکاسی کودک ، عکاسی نوزاد ، عکاسی بارداری و عکاسی فضای باز و .. برخوردار شوید .

صادقانه میتوانیم بگوییم که آتلیه کودک بن سای بهترین آتلیه کودک شرق تهران است و به صور تخصصی و حرفه ای در تمامی زمینه های مربوط به کودک و بارداری و نوزاد فعالیت حرفه ای دارد که با کادر مجرب خانم در شرق تهران به خوبی فعالیت دارد .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

شما میتوانید با بهترین آتلیه کودک شرق تهران لحظاتی به یاد ماندنی از خودتان به همراه فرزندتان ثبت نمایید .

ایده عکاسی نوزاد

 

ایده عکاسی نوزاد 

موضوع مقاله ی امروز آتلیه کودک بن سای ایده های پر کاربرد در عکاسی نوزاد است که هر نوزادی باید حتما یکی از این عکس ها را داشته باشد .

عکاسی نوزاد از لذت بخش ترین شاخه های عکاسی است  . در این سن نوزاد اولین نوبت عکاسی خود را دارد و عملا هیچ گونه تجربه ای در این زمینه ندارد و تمام احساسات و حالت های چهره و بدنش غیرقابل کنترل است و کنترل آنها برعهده ی عکاس یا دستیارش و یا گاهی اوقات والدین نوزاد است . 

لذتی که در عکاسی نوزاد ، برای عکاسان موجود است  مستقیما از پاکی و معصومیت این فرشته های کوچک سرچشمه میگیرد . 

البته عکاسان جوان و بی تجربه باید بدانند که عکاسی نوزاد  اصلا کار راحتی نیست و برعکس بسیار دشوار و مشکل است و در تمام عکاسی ها میتوان درجه ی سختی اش را در صدر جدول قرار دارد . 

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

جالب است بدانید نوزادان آنقدر غیرقابل پیش بینی  و حساس هستند که حتی برای عکاسان با تجربه و حرفه ای هم چالش برانگیزند و آنها را نگران میکنند . 

قبل از شروع به عکاسی شما باید بدانید که به عنوان یک عکاس حرفه ای و با تجربه چه کارهایی را باید انجام بدهید .

به عنوان یک عکاس حرفه ای باید بدانید که نوزاد را در چه حالت هایی قرار دهید . باید با توجه به هدفی که از عکاسی دارید ژست ها و حالت های کودک را هماهنگ کنید و سپس عکاسی کنید . 

اما مهم تر از آن باید تحت هر شرایطی راحتی نوزاد را فراهم کنید . دمای اتاق باید برای بدن نوزاد مناسب باشد  و لازم است بدانید که دمای مناسب برای نوزاد با بزرگسال فرق میکند و دمای اتاق باید بیشترین راحتی را برای نوزاد فراهم کند .

۱.در این حالت شما باید کودک را دمر بخوابانید و دست های او را زیر چانه ش قرار دهید ، در این حالت بهتر است که از کلاه یا تل یا هدبند زیبایی هم استفاده کنید . 

توجه داشته باشید این ژست ژستی است که اگر بتوانید به خوبی دربیاریدش عکس بسیار زیبایی میشود . 

۲.حالت دوم حالتی است که قبل از انجام دادنش بهتر است اول با والدین هماهنگ بکنید چرا که در این حالت  نوزاد باید کاملا لخت باشد و برخی از والدین با لخت بودن فرزندشان راحت نیستند و دوست ندارند این اتفاق بیوفتد .

اما ناگفته نماند که این ژست از بهترین ژست ها برای نشان دادن بیشتره زیبایی های تن نوزاد و تمامی چین و چروک هایش است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

کودک را درون سبدی چوبی یا حصیری که با پارچه های پشمیه نرم پوشیده شده است بگذارید و مانند بقچه کمی درهم بپیچیدش . 

جوری که ترجیحا دست هایش زیر سرش قرار بگیرند . 

۴.یکی دیگر از ژست های معروفه عکس نوزادی ، پیچیدن نوزاد لای ملحفه است که اکثر عکاس های حرفه ای این کار را در آتلیه نوزاد انجام میدهند . این ژست تقریبا میتوان گفت ژست سخت و دشواری است اما با گذر زمان و چندین بار امتحان کردنش قلق کار دستتان می آید و میتوانید به راحتی و کمی کلنجار رفتن با نوزاد به زیبایی قنداقش کنید .

عکاسی کودک در آتلیه کودک

 

عکاسی کودک در آتلیه کودک

در اکثر منطقه های تهران پدر و مادر ها به دنبال  پیدا کردن بهترین آتلیه کودک در شرق تهران، غرب تهران، شمال و جنوب برای ثبت لحظات خاص کودکان عزیزشان هستند. انتخاب یک آتلیه کودک مناسب و حرفه ای نیاز به صرف وقت و هزینه دارد برای انتخاب یک آتلیه عکاسی کودک خوب باید به خیلی از نکات توجه داشته باشید.

آتلیه کودک بن سای بهترین آتلیه کودک شرق تهران  این اطمینان را به شما می دهد تا با دیدن تجهیزات و دکورها و نمونه کارهای آتلیه ما، آتلیه تخصصی کودک و نوزاد و البته بارداری بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

مهمترین نکته برای انتخاب آتلیه کودک بهداشت است، آتلیه کودک با حساس ترین و ظریف ترین انسان ها سر و کار دارند که کوچکترین آلودگی موجب بیماری و نارضایتی آنها می شود باید توجه داشته باشید که تمام اصول بهداشتی مجموعه به خوبی رعایت شده باشد.

ترکیب بندی در عکاسی کودک

ترکیب بندی در عکاسی کودک

بهتر است این نکته را بدانید که زمانی که شما وارد بحث ترکیب بندی در عکاسی کودک میشوید هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که شما بخواهید حتما به آن عمل کنید و یا  نتوانید آن قانون را بشکنید .

به علاوه اینکه هیچکس قوانین را دوست ندارد .. همینطور عکاس ها .. هیچکس دوستشان ندارد .

بیشتر بدانسد: آتلیه نوزاد

با این وجود منظور ما این نیست که بدون هیچگونه راهنمایی ای به جلو بروید و هرکاری که میخواهید را انجام دهید .. خیر .. منظور ما این است که سعی کنید به قوانین اهمیت چندانی ندهید اما زمانی که  إحساس کردید نیاز است .. از آن ها کمک بگیرید .

در مقاله ی امروز  آتلیه بن سای قصد چندین راهنمایی به شما کند تا بتوانید هنگام عکاسی کودک استفاده ی مفید و موثر از آن ها داشته باشید .

ترکیب بندی و یا همان کامپوزیشن که نام انگلیسی آن است به گونه ای  که عناصر داخل یک صحنه ی عکاسی در کادر عکس جای میگیرند است .

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ترکیب بندی برای عکاسی کودک و  دیگر عکاسی ها قانون های خاصی ندارد که بخواهید به صورت تک به تک آن ها را بیاموزید .

تنها چندین نکته برای ترکیب بندی وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید .

معروف ترین تکنیک ترکیب بندی عکاسی کودک

قانون یک سوم

این قانون بسیار ساده است برای انجام دادنش در ابتدا کادری که میخواهید ببندید را به ۹ مستطیل مساوی به صورت ۳ خط عرضی و ۳ خط طولی تقسیم کنید .

اکثر دوربین های عکاسی برای راحت تر بودن کار عکاس هنگام عکاسی کودک این خط ها را به صورت پیش فرض بر روی حالت live view دارند .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

باید اینگونه عمل کنید .

سعی کنید المان های مهم صحنه ی عکاسی تان را در طول یک یا چند خط یا جایی که خطوط همدیگر را قطع میکنند قرار دهید .

غالبا تمامی عکاسان به طور طبیعی مایل هستند تا سوژه ی کودک را هنگام عکاسی کودک در وسط کادر قرار دهند اما اگر بتوانید تصویر کودک را با استفاده از قانون یک سوم دور از مرکز عکس کودک نگه دارید قطعا عکس جذاب تر با یک ترکیب بندی بهتر خواهید داشت .

ترکیب بندی مرکزی و تقارن

در قانون یک سوم به شما پیشنهاد دادیم که کودک را در مرکز تصویر قرار ندهید اما حال برای ترکیب بندی مرکزی و تقارن بهتان می گوییم تا دقیقا برعکس این کار را انجام دهید .

در برخی از لوکیشن ها شما با قرار دادن کودک در وسط دکور پاسخ بسیار خوبی می گیرید .

برای مثال میتوان به لوکیشن هایی که اشاره کرد که متقارن هستند .

فضاهای متقارن میتوانند بهترین پاسخ دهی را برای قرار دادن سوژه در وسط تصویر داشته باشند .

حال به این نکته توجه کنید که خط تقارن شما همیشه به صورت عمودی نیست و گاهی اوقات این خط میتواند یک خط افقی باشد . مانند زمانی که شما هنگام عکاسی کودک در کنار یک دریاچه هستید و بازتاب کوچولو داخل آب افتاده است . در چنین شرایطی تنها با کمی خلاقیت میتوانید به راحتی یک عکس کودک زیبا با بازتابی جذاب تولید کنید .

بیشتر بدانید:  آتلیه بن سای

کادر در کادر

تکنیک بعدی ای که میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم ترکیب بندی از طریق کادر است .

توجه داشته باشید که هنگام عکاسی کودک لزوما نیازی نیست که حتما کادر شما تمامی صحنه را در بر بگیرد . بلکه میتواند تنها بخشی و یا تنها یک وجه عکس را در بر گرفته باشد . 

عکاسی نوزاد در بهترین آتلیه عکاسی شرق تهران

 

عکاسی نوزاد در بهترین آتلیه عکاسی شرق تهران

دوران کودکی یکی از مهم ترین دوران زندگی کودکان است که شکل دهی شخصیت کلی آن ها را به عهده دارد  از این رو بسیار حائز اهمیت است . هر قدر کودک محبت و توجه بیشتری از پدر و مادرش دریافت کند احساس امنیت درونی و اعتماد به نفس و باور او به خودش افزایش می یابد و در آینده شخصیت محکم تری خواهد داشت.

ثبت لحظات کودکی که توسط پدر و مادر انجام می پذیرد علاوه بر خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات آن ها و مهر محکمی بر توجه و محبت و علاقه پدر و مادر نسبت به کودک است. 

نکات عکاسی نوزاد :

شناخت خلق و خوی نوزاد 

عکاس باید سعی کند با درک صحیح روحیات نوزاد و صحبت با والدین خلق و خوی او را بدرستی بشناسد و بداند که باید چگونه با او رفتار کند تا بهانه گیری های او حین عکاسی کمتر شود.

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

ژست های متفاوت

عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه نوزاد ژست های متفاوت را امتحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود این است که  از ژست های زیاد که سبب خستگی و بد خلقی نوزاد می شود دوری کنید.

لنز دوربین با نوزاد هم سطح باشد

برای عکاسی بهترین ارتفاع هم سطح بودن با نوزاد است. عکاسی از بالا یا پایین به جذابیت عکس های هم سطح نیستند.

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

عکاسی از چهره نوزاد

یکی از بهترین حالات برای عکاسی نوزاد، عکاسی از صورت می باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم او را بهتر نمایش می دهد و نوزاد را زیباتر نشان می دهد.

تنظیم نور

بهترین نور برای عکاسی نوزاد نور غیر مستقیم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.

پس زمینه عکاسی

هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکس کودک جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و خیلی روشن از زیبایی عکس کودک می کاهد. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید بژ خاکستری روشن کرم و آبی آسمانی هستند

عکاسی بارداری

 

عکاسی بارداری

دوران بارداری یکی از شیرین ترین دوران ها برای مادران است و این دوران یک دوره ی بسیار خاص برای هم زن  هم مرد است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

این دوران  آنقدر و جذاب و شیرین است که بسیاری از مادر ها دوست دارند این دوران را برای خودشان ثبت کنند و به یادگار بگذارند . که البته حق با آن هاست . دوران بارداری یک دوره ی ۹ ماهه ی سخت ولی بسیار شیرین است که از دست دادن آن خیلی حسرت آور است .

شما با ثبت این خاطرات زیبا نه تنها حس لذت بخشی در فرزندتان به وجود میاورید بلکه با این کار میتوانید در آینده با نگاه کردن به عکس های دوران بارداری تان به راحتی به چند سال قبل برگردید و تجدید خاطره کنید .

اما آیا به نظر شما عکاسی بارداری به همین راحتی است ؟

فکر میکنید شما میتوانید بدون داشتن هیچ علمی در این زمینه عکس های خوبی بگیرید ؟

 جواب مسلما نه است . اما در این مقاله ما سعی می کنیم توجه شما را به مطالبی جلب کنیم که میتوانند برایتان در این زمینه مفید باشند .

۱. زمان مناسب برای عکاسی بارداری انتخاب کنید

فکر میکنید زمان مناسب بارداری کی است ؟

زمانی که شکم مادر به خوبی بالا آمده باشد ؟ 

درست است !

اما کافی نیست 

بیشتر بدانید: اتلیه بارداری

شما باید دقیق تر از این ها عمل کنید .. به عنوان مثال برخی از مادر ها هستند که بدن ضعیفی دارند و به همین دلیل از پنج یا شیش ماهگی به بعد دیگر نمیتوانند طولانی مدت بایستند و باید مدام استراحت کنند . به همین دلیل این دسته از خانم های باردار باید نهایت در شش ماهگی به آتلیه بارداری مراجعه کنند و عکاسی بارداری انجام دهند چرا که این خانم ها هرچه بیشتر عکاسی را به تعویق بندازند برایشان این کار سخت تر خواهد شد و شاید اصلا نتوانند این کار را بکنند .

دسته ی دوم خانم هایی هستند که تقریبا میتوان گفت مقاومت بدنی بالایی دارند و حتی تا اواخر نه ماهگی نیز به راحتی جابه جا میشوند و کارهایشان را انجام میدهند . 

برای این دسته از بانوان ما هفت ماهگی و هشت ماهگی را توصیه می کنیم . ماه هشتم برای عکاسی بارداری بسیار مناسب است چرا که شکم مادر به خوبی بالا آمده است و فرم کامل و زیبایی را به خودش گرفته است که این باعث زیباتر شدن عکس های بارداری میشود .

۲. به پس زمینه دقت کنید

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

کلا در عکاسی همیشه عکاسان حرفه ای توجه خاصی به پس زمینه ها دارند و درستش هم همین است .

پس زمینه جزوی از عکس است و شما باید همانقدر که به سوژه ی خود اهمیت میدهید به پس زمینه ی عکس بارداری تان نیز توجه کنید .

نکته ای که درباره ی پس زمینه ی عکس های بارداری باید بدانید این است که بهترین گزینه برای شما استفاده از پس زمینه های ساده و خلوت است .

اگر بتوانید پس زمینه های زیبایی از طبیعت اطرافتان پیدا کنید که خیلی خوب میشود .

عکاسی بارداری در آتلیه بن سای

 

عکاسی بارداری در آتلیه بن سای

در این مقاله میخواهیم درباره ی عکاسی از شگفت انگیز ترین دوره ی زندگی خانم ها یعنی عکاسی بارداری صحبت کنیم .

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه بارداری شرق

با ما همراه باشید !

اغلب خانم های باردار زمانی که به دنبال آتلیه بارداری برای عکاسی بارداری میروند علاوه بر گرفتن عکس های خاص و زیبا در پی داشتن آرامش و راحتی هنگام عکاسی بارداری هستند .

در این دوره ی سخت و طاقت فرسا برای مادر ما با تخصص و تجربه ی عکاسمان پشت دوربین عکس های بسیار زیبایی از احساسات فوق العاده ی یک مادر و یا یک پدر به فرزند به دنیا نیامده اش به شما نشان می دهیم .

عکاسان آتلیه بارداری بن سای در طی سال های زیاد تجربیات فراوانی در زمینه عکاسی بارداری کسب کرده اند و می دانند که چگونه باید به یک خانم باردار آرامش تزریق کرد و کاری کرد که او احساس راحتی داشته باشد و اذیت نشود .

عکاس آتلیه بارداری می داند که همیشه آرامش و آسایش خانم باردار در اولویت قرار دارد و باید توجه ویژه ای به آن نشان داده شود .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

به اضافه اینکه آتلیه بارداری بن سای مجهز به لباس هایی برای عکاسی بارداری هستند که این مسئله از این جهت شما را بی نیاز می کند که با خود وسیله ی اضافه ای به آتلیه بارداری نیاورید و اذیت نشوید .

لباس های بارداری آتلیه بن سای همگی در طرح ها و رنگ های مختلف با سلیقه های متفاوت هر خانم بارداری است 

هم چنین آتلیه بن سای دارای صلاحیت تولید آلبوم های دیجیتال با طراحی های خاص و اختصاصی خود آتلیه بن سای است که در نهایت دقت و کیفیت به مشتریان آتلیه بن سای تقدیم می گردد .

بهترین زمان برای عکاسی بارداری چه زمانی است ؟

غالبا بهترین زمان برای عکاسی بارداری زمانی بین آخرین روز های ماه هفتم بارداری و روز های اول ماه هشتم بارداری است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

البته این دوره در خانم ها متفاوت است . برخی از خانم های باردار توانشان در ماه ششم به بعد کم میشود و باید حتما قبل از آن به آتلیه بارداری مراجعه کنند در غیر این صورت هنگام عکاسی بارداری راحت نخواهند بود و اذیت میشوند . چرا که در برخی از عکس های بارداری شما مجبور هستید یک عکس را چندین بار شات بزنید تا عکس مورد نظر را بگیرید به همین دلیل ممکن است خانم باردار سریعا خسته بشود و از توان بیفتد .

اما دقت کنید اگر دیرتر از زمان تعیین شده به آتلیه بارداری بیایید ممکن است مشکلاتی پیش بیاید . به اضافه اینکه در ماه نهم بارداری شکم مادر آن گردی و خوش فرمی قبل را ندارد و عکس هایش چندان زیبا نمی شود .

عکاسی کودک

 

عکاسی کودک

حتما میدانید که بهترین زمان برای گرفتن پرتره ی زیبا از کودکان قبل از غروب آفتاب یا بعد از طلوع آفتاب است  یعنی درواقع در ساعت طلایی است . 

مهمانی های تولد، رژه های نمایشی، جشن ها، و سفرهای علمی اغلب در وسط روز برگزار می شوند، زمانی که نور شدید و کار با آن سخت تر است. فکر میکنید چطور میشود با چنین نوری لحظاتی خاص ثبت کنید ؟

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

مهم نیست چه زمانی از روز باشد، شما قطعا می توانید عکس های شگفت انگیزی از کودکان خود بگیرید! در این مقاله ، سه نکته  آموزشی سریع و آسان برای مواقعی که می خواهید خاطرات را ثبت کنید و بچه ها در شرایط نور شدید هستند، به شما می آموزیم .

سعی کنید کمی سایه پیدا کنید و یا اگر نیست ایجادش کنید

این از ساده ترین راه کار ها برای عکاسی کودک در نور شدید است .

( غیر از این میتوانید کودک را به آتلیه کودک ببرید )

نور خورشید همیشه کمی زاویه دار و جهت دار است غیر از زمان هایی که دقیقا در وسط ظهر عکاسی کودک انجام دهید .

زمانی که شما بدونه توجه به جهت نور عکاسی میکنید تصاویری را با نشانه های چشم نیمه بسته ی سوژه و نور غیر یکنواخت ثبت میکنید .

ترفندهای آتلیه عکاسی کودک به صورت حرفه ای

 

ترفند عکاسی کودک به صورت حرفه ای

آتلیه کودک 

اینکه شما بتوانید به صورت حرفه ای عکس های زیبایی بگیرید و یک عکاسی کودک موفق داشته باشید این مسئله نیازمند اصول و قواعدی خاص است که شما باید قبل از آغاز این کار آن ها را بدانید با آن ها آشنا باشید .

اما نیازی به نگرانی نیست . 

تنها به کمی تلاش و وقت گذاشتن نیاز دارید که پس از آن به راحتی بتوانید عکس های زیبایی از کودکانتان بگیرید .

در این مقاله چندین ترفند به شما می آموزیم تا بتوانید هنگام عکاسی کودک آن ها را به کار ببرید .

اگر فرزندتان را به آتلیه کودک برده اید تا عکس کودک از او بگیرید بهترین کار این است که از عکاس خودتان بخواهید تا در ابتدا زاویه ی خوب صورت فرزندتان را پیدا کند و سپس شروع به عکاسی کند . 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

برخی فکر میکنند این حالت تنها یک توهم است که ما به آن دچار هستیم اما اصلا اینطور نیست . بلکه کاملا درست است . صورت هر انسانی زوایای مختلفی دارد که بهترین زاویه صورت هر کسی با آدم دیگر متفاوت است و شما نمیتوانید از هر آدمی با یک زاویه ی تکراری عکاسی کودک کنید .

برخی از عکاسان فکر میکننند هنگام عکاسی کودک باید مدام به کودک گوشزد کنند که چشم هایش را باز کند و حالت شل و وارفته ای به خود نگیرد . درصورتی که این روش کاملا غلط است و چشم هایی که در عکس باز شده اند باعث میشوند چهره ی کودک یک حالت ترسیده و مردد پیدا بکند .

حال راه کار چیست ؟

بهترین راه حل این است که به کودک اجازه دهید خودش باشد . اصلا به او امر و نهی نکنید و نگویید که چه کار کند و چه کار نکند . 

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

بلکه در سکوت تماشایش کنید و زمانی که لحظه ی مناسبش رسید دکمه شاتر دوربین را فشار دهید و چندین عکس بگیرید .

خیلی وقت ها در آتلیه کودک میبینیم که مادر ها درحال کلنجار رفتن با فرزندانشان هستند و مدام به او میگویند که لبخند بزن .. عمیق تر .. اینجوری نه .. درست بخند

و مدام از او میخواهند تا عمیق تر بخندد درصورتی که به طور کل غلط است و شما ابدا نباید کودک را مجبور به خندیدن کنید 

به اضافه ی اینکه لبخند عمیق و به اصطلاح دندونی به هر چهره ای نمی آید . 

پس اصرار الکی نکنید و اجازه دهید هرجوری که راحت است عکس بگیرد .

نکات آتلیه کودک (تراز سفیدی در عکاسی کودک)

 

این نکاتی است که یک آتلیه کودک باید در موقع ضرورت از آن بهره سریع و کافی بگیرد تا عکس های مشترین آتلیه کودک دارای بهترین کیفیت و رنگ و نور باشد

تراز سفیدی در عکاسی کودک

این مقاله توسط آتلیه کودک بن سای تهیه شده است و در جهت ارتقای سطح کیفی اطلاعات عکاسی شما عزیزان است 

تراز و یا همان white balance چیست ؟ 

شرایط مختلف با منابع نوری متفاوت باعث میشوند که رنگ سفید تصویر شما به رنگ های مختلفی دیده شوند .

اما نکته قابل توجه این است که مغز ما هنگام دیدن یک عکس کودک به خوبی تغییرات را تصحیح میکند و خودش را با آن تطبیق می دهد .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

مثل زمانی که در فضای باز درحال عکاسی کودک هستید و سپس میخواهید بعد از یه مدت کوتاهی ادامه عکاسی کودک را به داخل آتلیه کودک و یا منزل ببرید .

در این زمان هنگام ورود شما به آتلیه کودک و مواجه شدن با یک فضایی متفاوت از لحاظ رنگ و نور چشم شما سریعا خودش را با تغییرات تطبیق میدهد .

زمانی که میخواهید عکاسی کودک انجام دهید ابتدا باید تراز سفیدی را تنظیم کنید و برای اینکار ابتدا باید به دوربین بفهمانید که سوژه ی کودک شما توسط چه منبع نوری ای روشن شده است . اگر منبع نوری تان را به اشتباه برای دوربین مشخص کنید آن هم در هر شرایط نوری متفاوتی یک نتیجه کاملا متفاوت به شما تحویل می دهد .

بیشتر بدانید: آتلیه نخصصی کودک

همانطور که از اسمش مشخص است . هدف از این کار سفید نشان دادن اجسام سفید و خنثی سازی هرگونه عامل ناخواسته که توسط منبع نوری ایجاد میشود است تا همه ی رنگ ها به رنگ اصلی خودشان دیده بشوند .

اگر هنگام عکاسی کودک تنظیمات دوربین را بر روی ذخیره ی فایل raw گذاشته اید پس نیازی نیست خیلی در خود دوربین عکاسی با تنظیمات رنگ و نور سروکله بزنید چرا که زمانی که عکس کودک را با این فرمت ذخیره کنید آن فایل حاوی تمامی اطلاعات عکس کودک شما است و میتوانید به راحتی بعدا در فتوشاپ آن را ادیت و ویرایش کنید .

با دوربین های دیجیتال و حرفه ای شما بهتر میتوانید عکاسی کودک با تراز سفیدی مناسب انجام دهید چرا که در این نوع دوربین ها سیستم های پیشرفته ی تراز سفیدی وجود دارد که درنهایت خروجی بهتری میتوانند به شما تحویل دهند .

در موقعیت های مختلف منبع نورهای مختلف باعث میشوند تا نور های متفاوتی به وجود بیایند و بر روی سطح اجسام بتابند و بر آن ها اثر بگذارند . مثلا طلوع خورشید و نور شمع هاله ای نارنجی رنگ بر روی اجسام میندازد در حالی که سپیده دم باعث میشود یک رنگ آبی بر روی تصاویر شما نقش ببندد .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

ذهن ما انسان ها به طور کاملا خودکار تفاوت های رنگی را درون عکس کودک جبران میکند و ما یک پرده ی سفید را در تصویر به هر حال سفید می بینیم چه زیر نور شمع باشد و چه در زیر نور یک عدد مهتابی .

اما دوربین عکاسی کودک اینگونه نیست و آنقدری باهوش نیست و درک کند آن برگه ی سفید همیشه سفید است . چه در زیر نور شمع و چه در زیر نور مهتابی .

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد