x تبلیغات
آتلیه بن سای

قانون یک سوم در عکاسی آتلیه کودک

 

قانون یک سوم در عکاسی آتلیه کودک

قانون یک سوم یک قاعده ترکیب بندی بسیار  بسیار پرکابرد  برای عکاسی کودک است که به شما در ثبت عکس هایی با ترکیب بندی مناسب  در آتلیه کودک کمک می کند. قبلا ، برای به کار بردن این روش، عکاس آتلیه کودک باید تصویر روبرویش را در ذهنش به سه قسمت مساوی هم عمودی و هم افقی تقسیم می کرد تا بتواند قانون یک سوم را رعایت کند . اما الان  بیشتر دوربین ها دارای یک مد به اسم «قاعده یک سوم» هستند که تقسیم بندی مذکور را، به صورت خطوطی فرضی بر روی صفحه نمایش LCD دوربین نمایش می دهد و کار عکاسان آتلیه کودک را راحت تر میکند . تنها چیزی که  باقی می ماند این است که با تنظیم و جابجایی دوربین، خطوط مهم صحنه مثلا خط افق  را با یکی از خطوط اصلی منطبق کرده و عناصر اصلی صحنه را در یکی از نقاط تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار دهیم.

به این صورت میتوان گفت که شما قانون یک سوم را در عکس خود رعایت کرده اید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

با این که قاعده یک سوم ، به عنوان یک «روش» شناخته شده است، اما لزوما در همه شرایط نیازی به پیروی از آن نیست و خیلی وقت ها وقتی شما در عکاسی آتلیه کودک از آن سر باز میزنید میتوانید عکس های جذاب تر با ترکیب بندی بهتری ثبت کنید . به عنوان مثال در بعضی از عکسها لازم است که ترکیب بندی یکنواخت باشد و سوژه به جای آنکه در محل تقاطع خطوط یک سوم باشد، در مرکز عکس قرار گیرد. یا این که در بعضی عکسها بهتر است سوژه در گوشه تصویر قرار گیرد.

 نکته مهم در همه این موارد، این است که شما هنگام عکاسی در آتلیه کودک به ترکیب بندی صحنه توجه داشته باشید و نهایتا اگر مناسب دانستید، می توانید از قاعده یک سوم استفاده کنید و یک عکس کودک زیبا ثبت کنید .

عکاسی بارداری با ژست های فانتزی و زیبا

 

عکاسی بارداری با ژست های فانتزی و زیبا در آتلیه بارداری

اگر می خواهید عکس بارداری های فانتزی ای داشته باشید باید از هفته های اول بارداری تان شروع کنید .

و تا زمان زایمانتان به این کار ادامه دهید .

میتوانید به سایت های متفاوت سر بزنید و با کمی جستجو نمونه های عکس بارداری زیادی می بینید که می توانید به راحتی از آن ها تقلید کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

( ۱۰ مدل عکس بارداری که هر خانوم بارداری باید داشته باشد!! )

ثبت روند رشد جنین هفته به هفته از معروف ترین ژست های عکس بارداری است و کار چندان سخت و دشواری نیز نیست .

آتلیه بارداری

عکس های بارداری غالبا زمانی که شما در ماه های آخر هستید و شکمتان بزرگ تر شده است متنوع تر هستند و شما برای ژست گرفتن دستتان باز تر است اما زمانی که در ماه ها و هفته های اول نیز هستید هم چندان کم نیستند ژست های زیبایی که عکس های بامزه ای از آن ها درمیاید .

عکاسی بارداری  در آتلیه بارداری

زمانی که شکم مادر بالا آمده است و در ماه هاهی آخر بارداری به سر میبرد ژست های متنوعی وجود دارد که شامل عکس های خانوادگی و یا با همسر نیز هستند .

اما ما امروز در این مقاله می خواهیم چندین ژست عکس بارداری که مخصوص عکس های تک نفره است و غالبا در آتلیه بارداری از آن ها استفاده میشود به شما بیاموزیم .

یکی از ژست های فانتزی برای عکاسی بارداری زمانی است که از وسیله های کوچولوی بدنیا نیامده در ژست گیری استفاده میکنیم . 

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه بارداری شرق

مادر باردار میتواند یک جفت از کفشای کوچولویش را به دست بگیرد و جلوی شکمش نگه دارد .

و یا میتوانید از عکس سونوگرافی جنین استفاده بکنید ، اصولا عکس سونوگرافی بیشتر پیشنهاد میشود و طرفداران بیشتری نیز دارد .

یکی دیگر از ایده های مناسب برای عکس بارداری نوشتن متن های بامزه و جالب بر روی شکم مادر با ماژیک های ضد حساسیت است .

و یا حتی میتوانید با ربان های خوشرنگ شکم بزرگ شده ی مادر را کادو پیچ بکنید و عکس بارداری بگیرید .

یک ایده فانتزی برای گرفتن عکس بارداری زیبا استفاده از تخته سیاه است .

میتوانید هر کلمه و یا جمله ای را که دوست دارید را روی تخته سیاه بنویسید و هرطور و با هر ژستی که دوست دارید آن را جلوی شکم تان نگه دارید و عکس بارداری بگیرید .

نورسنجی نقطه ای در آتلیه کودک

 

نورسنجی نقطه ای در آتلیه کودک

دوربین های دیجیتال امروزی ، دارای سیستم های نورسنجی پیچیده ای هستند که نوردهی مناسب را بر اساس محاسبه متوسط نورهای خوانده شده از نقاط مختلف صحنه تنظیم می کنند و در این کار معمولا بسیار خوب عمل می کنند اجازه میدهد که شما در آتلیه کودک به راحتی عکاسی تان را انجام دهید .

آتلیه کودک

اما برای تنظیم نوردهی در صحنه های با کنتراست بالا (وقتی سوژه بسیار روشن یا بسیار تاریک باشد مثل زمانی که در آتلیه کودک در حال گرفتن عکس ضد نور هستید و سوژه تان تاریک است) معمولا نورسنجی نقطه ای به کار می رود. نورسنجی نقطه ای، میزان نور دریافتی از یک نقطه کوچک از صحنه را اندازه می گیرد، که این نقطه معمولا مرکز کادر، یا نقطه فعال فوکوس اتوماتیک یا AF است.

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

برای فعال شدن مد نورسنجی نقطه ای، به تنظمیات نورسنجی (metering) دوربین رفته و مد نورسنجی را بر روی نقطه ای (spot) انتخاب می کنیم. در استفاده از این مد، معمولا یک ناحیه با شدت روشنایی متوسط/ تن میانی (Midtone) از صحنه را در نظر میگیرند تا دوربین میزان نوردهی را بر اساس مقادیر خوانده شده از ان نقطه، بدون در نظر گرفتن نواحی روشن یا تاریک دیگر موجود در صحنه آتلیه کودک ، تنظیم کند.

هر چه بیشتر از مد نورسنجی نقطه ای در دوربین خود استفاده کنید، درک نوردهی و خواندن مقادیر آن برای شما آسانتر خواهد شد.

تاثیر نور در عکاسی کودک

 

تاثیر نور در عکاسی آتلیه کودک

تمامی عکاسان حرفه ای بر این باورند نور از اصلی ترین عوامل در عکاسی کودک و دیگر انواع عکاسی در آتلیه کودک است . 

تا حدودی میتوان گفت در عکاسی کودک اولین چیزی که بسیار بسیار اهمیت دارد و شما باید در آتلیه کودک به آن توجه کنید میزان نور در تصویر سوژه ی  کودکتان است .

یک عکاس حرفه ای در زمینه عکاسی کودک باید آنقدری توانمند باشد که با دیدن یک عکس بتواند تشخیص دهد آن عکس چگونه نوردهی شده است و چگونه در آتلیه کودک عمل کرده اید ؟

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

منبع نور کجاست ؟

چه جنس نوری به آن وارد شده است و از چه زاویه ای به آن تابیده شده است و درنهایت تشخیص اینکه نور وارد شده طبیعی است و یا مصنوعی .

عکاسی کودک یعنی ثبت نور در کسری از زمان .

تسلط بر ماهیت نور

نورها انواع متفاوتی دارد که و ما در عکاسی کودک به گونه های مختلفی از آن ها با نتایج مختلف احتیاج داریم .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

در عکاسی کودک شما در ابتدا باید توانایی دیدنتان را بهبود ببخشید . در عکاسی نور چشم را تحریک میکند و سرچشمه انرژی برای تبدیل اشیا بی روح به سوژه های خاص و حیرت انگیز است .

برای ثبت عکس های زیبا و داشتن یک عکاسی کودک خوب شما نیازی نیست دوربین گران قیمت و آنچنانی ای داشته باشید تنها نیاز است برخی از تکنیک های اساسی عکاسی را بدانید و به آن ها به خوبی عمل کنید .

نور عکاسی کودک را خلق میکند پس در درجه ی اول شما برای داشتن یک عکاسی کودک خوب باید بتوانید نور را درک کنید و با او ارتباط بگیرید و اینگونه خواهید توانست راه عکاسی را پیدا کنید و به سمت او بروید .

راهکار های عکاسی کودک

 

راهکار های عکاسی کودک در آتلیه کودک

مشاغل کمی در دنیا وجود دارند که به شیرینی کار در آتلیه کودک هستند . 

در مقاله ی امروز می خواهیم چندین نکته به شما بیاموزیم تا بتوانید به راحتی عکس های زیبایی از فرزندتان بگیرید .

۱. در آتلیه کودک هیچ گاه زمان را از دست ندهید

کودکان پیش بینی ناپذیر ترین سوژه ها در کل دنیا هستند که انتظار میرود در زمان عکاسی کودک گریه کنند و یا بد اخلاق باشند .

از نظر برخی از عکاسان حرفه ای هنگام عکاسی در آتلیه کودک اشتباه است که شما پشت سر هم شات بزنید . اما برای یک آماتور که می خواهد از فرزندش عکس های زیبا و در لحظه بگیرد این روش بهترین راهکار است .

دوربین را روی حالتی تنظیم کنید که چندین شات پشت سر هم بگیرد . و این گونه می توانید در بین کلی عکس چندین عکس مناسب از کودک تان پیدا کنید .

هنگام عکاسی کودک اگر نور مناسبی دارید سعی کنید ایزوی ۱۰۰ تا ۴۰۰ را انتخاب کنید و یک دیافراگم باز بین ۲.۸ تا ۸ برای یک عمیق میدان کم در نظر بگیرید .

۲. نور

یادتان باشد حتما نور را چک کنید

سعی کنید اگر می خواهید عکاسی کودک انجام دهید حتما در طول روز زمانی که نور کافی و خوب موجود است این کار را بکنید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

اگر هنگام روز عکاسی کودک انجام دهید نور روز کمک شایانی در نرم نشان دادن پوست صورت فرزندتان به شما می کند 

سعی کنید اگر در منزل هستید از نور پنجره ها استفاده کنید و از نور مستقیم آفتاب پرهیز نمایید . چرا که تابش مستقیم نور آفتاب بر روی پوست سایه های ناخواسته ای ایجاد میکند که چندان زیبا نیستند .

۳. کودک را بخندانید

هنگام عکاسی کودک قطعا شرایطی برایتان پیش میاید که مجبور می شوید کودک را بخندانید و عکس بگیرید

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

در عکاسی کودک شما احتیاج به عکس العمل های بامزه از جانب کوچولو دارید پس اگر فکر میکنید خودتان توانایی ایجاد چنین جوی را ندارید پس سعی کنید از یک فرد دیگر که ارتباط خوبی با کودک دارد و میتواند او را بخنداند کمک بگیرید .

۴. خاطره سازی کنید

برای اینکه بتوانید عکس های خاطره انگیزی ثبت کنید بهتر است از زمان هایی استفاده کنید که کودک در حال بازی کردن است و حواسش به شما و دوربین عکاسی تان نیست .

اگر فرزند دیگری نیز دارید خوب میشود اگر از او نیز در کارد عکاسی کودکتان استفاده کنید و کودکانتان را کنار هم بنشانید تا با هم بازی کنند و شما از آن ها عکس کودک بگیرید .

سعی کنید به گونه ای نامحسوس عکاسی کودک کنید که هیچ کدام از آن ها متوجه بودن شما نشوند و توجهشان به شما جلب نشود . 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

در چنین شرایطی شما راحت تر می توانید عکاسی کودک انجام دهید و صد البته که عکس های بهتری نیز می توانید خلق کنید .

۵. جسارت داشته باشید

سعی کنید هنگام عکاسی کودک کمی جسور تر باشید .

نترسید .

مطمئن باشید با امتحان کردن روش های جدید هیچ چیزی را از دست نمی دهید بلکه خیلی وقت ها می توانید درس های بسیاری نیز بیاموزید و در آینده از آن ها استفاده کنید .

آموزش عکاسی کودک

 

ترفندهای آتلیه کودک به صورت حرفه ای

عکاسی کودکان در آتلیه کودک اللخصوص اگر پنج سال به پایین باشد بسیار بسیار چالش برانگیز است . اگر قبلا این کار را انجام داده باشید و یا انجام دادنش را تماشا کرده باشید مطمئنا خودتان متوجه این موضوع شده اید که چقدرکار سخت و دشواری است .

در این مقاله سعی میکنیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که به کمک آن ها بتوانید در آتلیه کودک بهتر عمل کنید .

در آتلیه کودک کودکان غالبا توجه طولانی مدت به شما ندارند و احتمال خیلی زیاد با شما خوب همکاری نمی کنند . 

و یا دمدمی مزاج و غیر قابل پیش بینی میشوند . خلق و خوی کودکان در یک ثانیه میتواند عوض شود و از یک بچه ی شیرین به یک بچه ی اخمالو و غرغرو بشوند .

اما تحت هر شرایطی آن ها باز هم فرشته های خدا بر روی زمین هستند .

با این حال این مسئله عکاسی از آن ها را ابدا آسون نمیکند و شما اگر مایل به عکاسی کودک در آتلیه کودک هستید باید صبرتان را افزایش دهید و سعی کنید تحت هر شرایطی آرامشتان را حفظ کنید .

سعی کنید یک استراتژی ایجاد کنید تا بتوانید به عنوان یک روشی که مخصوص خودتان است در عکاسی از آن استفاده کنید .

زمانی که در آتلیه کودک هستید با بچه ها دوستانه رفتار کنید !

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

به گونه ای که فضای آتلیه کودک کاملا عوض بشود و جوی شاد و دوستانه به وجود بیاید .

این مهم ترین قسمت کار شما است که اگر بتوانید به خوبی در آن موفق بشوید آنقدری خوش شانس خواهید بود که بتوانید عکس خوب بگیرید .

در عکاسی کودک تنها دست گرفتن دوربین و آماده عکاسی کودک شدن کافی نیست . شما باید با کودک حرف بزنید و ارتباط خوبی برقرار کنید . آنقدر خوب که او به راحتی حرف شما را گوش دهد و اینگونه کارتان را راحت کند .

اگر لازم است هم باید به تبدیل به یک دلقک شوید . چرا که آموزش لبخند زدن به کودکان اصولا با واکنش منفی روبرو میشود و جواب نمیدهد .

بخندید ، جوک بگویید و با او بازی کنید تا بتوانید لبخند کودک را ببینید . حتی میتوانید از آن ها بخواهید نخندند تا به عمد و برعکس حرف شما لبخند بزنند .

در عکاسی کودک شما باید تا حد ممکن سریع عمل کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک بن سای

چرا که کودکان حرکات یک دفعه ای و لبخند های یهویی زیاد انجام میدهند و اگر شما در آن لحظه حواستان به کودک نباشد ممکن است یک سوژه ی خوب را از دست بدهید .

وقتی یک دکور جدید را می چینید چند دقیقه ی اول بسیار حیاتی و بهترین زمانی هست که شما میتوانید عکس های زیبا خلق کنید چرا که بعد از چند دقیقه آن ها تمرکزشان را از دست میدهند و روی برمیگردانند .

برای اینکه بتوانید عکس هایی بگیرید که کودک دقیقا به لنز دوربین نگاه میکند از والدین بخواهید تا بیایند پشت سر شما بایستند و با او  بازی دالی انجام دهند .

و درنهایت سعی کنید او را به بهانه ی جایزه دادن گولش بزنید تا کمک کند به عکاسی کودک شما و در نهایت یادتان نرود که حتما جایزه ای که قولش را به آنها داده اید را بدهید . 

استفاده از فلش در آتلیه کودک

 

استفاده از فلش در آتلیه کودک

بسیاری از عکاسان تمایلی به استفاده از فلاش در عکس های خود ندارند، اما اگر بتوان بر استفاده از فلاش مسلط شد، تاثیر چشم گیری بر ثبت عکسهایتان در آتلیه کودک خواهد داشت. استفاده از فلاش بیرون جهنده تعبیه شده بر دوربین، معمولا خوشایند عکاسان نیست و آن را برای کارهای حرفه ای  مانند عکاسی در آتلیه کودک مناسب نمی دانند. با این که درست است که فلاش اکسترنال معمولا نتایج بهتری را ایجاد می کند، اما باز هم فلاش خود دوربین برای پرکردن بعضی سایه ها یا انداختن درخششی روی چشم بسیار مفید است و زمانی که شما مجبور باشید از آن استفاده کنید میتوانید با آن نبوده فلاش های اکسترنال را پر کنید و در آتلیه کودک از آن استفاده کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

استفاده از فلاش اکسترنال هم کار پیچیده ای نیست. بسیاری از فلاش های اکسترنال موجود در بازار با سیستم نورسنجی دوربین های مختلف (جهت ایجاد نوردهی متناسب در عکس) همخوانی دارند که به راحتی میتوانید از آن ها در آتلیه کودک استفاده کنید .

وقتی که استفاده از فلاش را در ثبت عکس های خود شروع کنید، از آزمایش کردن تنظیمات مختلف و بازی کردن با آنها لذت خواهید برد. فقط کافی است آن را امتحان کنید. استفاده از فلاش، فقط برای روزهای خاص و مناسبتهای خاص نیست.

 

کودک خجالتی در آتلیه کودک

 

عکاسی کودک با کودک خجالتی در آتلیه کودک

در آتلیه کودک شما گاها با کوچولو هایی مواجه می شوید که بسیار خجالتی هستند و عکاسی در آتلیه کودک از آن ها تا حد زیادی سخت است . این مدل بچه ها به راحتی راضی به عکس گرفتن نمی شوند و شما برای عکاسی کودک از آن ها باید به روش های دیگری روی بیاورید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

بچه های خجالتی در عکس کودک سعی می کنند خودشان را پشت پدر و یا مادر خود قایم کنند و علاقه ای به جلوی دوربین آمدن ندارند .

و این کار آن ها قطعا شرایط را برای شما سخت و دشوار می کند اما نگران نباشید این مشکل قابل حل است و شما قادر خواهید بود تا از آن ها عکس کودک بگیرید .

اگر در عکاسی کودک با کوچولویی خجالتی مواجه شدید ابتدا باید خودتان را معرفی کنید .

سعی کنید با او مانند یک آدم بالغ رفتار بکنید . این کار به او این احساس را می دهد که شما او را به عنوان یک بزرگسال می بینید و این حالت بسیار برای بچه ها خوشایند است .

هم سطح سوژه ی کوچولویتان بشوید و شروع به صحبت کردن راجع به کارهایی که آن روز می خواهید انجام دهید کنید و در انتها حتما او را آگاه کنید که اگر همکاری کند در آخر عکس های زیبایی خواهد داشت .

وقتی سوژه ی شما بداند که چه کاری می خواهید انجام دهید کم کم حالت راحت تر و ریلکس تری پیدا می کند و در انتها به آرامی خجالتش را نیز کنار میگذارد و راحت میشود و شما می توانید عکس های طبیعی و زیبایی از او بگیرید 

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

نکته : زمان عکاسی کودک از کوچولویی که خجالتی است سعی کنید فضای بیشتری به او بدهید .

کودکان خجالتی غالبا علاقه ای به نزدیک شدن به افراد ندارند و ترجیح میدهند فاصله شان را با غریبه ها حفظ کنند . پس زمانی که سوژه ی شما یک کوچولوی خجالتی است سعی کنید از او فاصله بگیرید چرا که اگر نزدیکش بشوید و او هنوز احساس خجالت بکند عکس های خوبی نمیتوانید بگیرید .

زمان عکاسی کودک سکوت نکنید 

شما باید در سوژه ی کودکتان علاقه ایجاد کنید و این ایجاد علاقه با صحبت کردن با کودک و سوال کردن راجع به او شکل می گیرد .

پیشنهاد من به شما این است که هنگام عکاسی کودک از کوچولو های خجالتی دنبال پیدا کردن لبخند آن ها و عکس گرفتن از آن نباشید .

حتما نباید همیشه توی همه ی عکس ها کودکان بخندند . گاهی وقت ها زمانی که پشت پدر و مادرشان قایم شده اند و دارند یواشکی اطراف را می پایند میتوان از آن ها عکس های زیبایی گرفت .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

با کوچولو های خجالتی شما باید خیلی خاص برخورد کنید .

کودکان خجالتی غالبا وابستگی خاصی به یکی از اسباب بازی ها یا عروسک هایشان دارند . سعی نکنید آن عروسک را از دست کودک بگیرید تا عکس زیباتری داشته باشید .

این کار شما به آن ها حس بدی می دهد و آن ها ممکن است از شما بدشان بیاید و یا در شرایطی بدتر از شما بترسند . پس هیچوقت چنین ریسکی نکنید که برای داشتن عکسی بهتر کودک را از خودتان دور کنید .

باید بگذارید با هر شرایطی که کودک راحت است عکاسی کودک پیش برود .

آموزش عکاسی کودک حرفه ای

 

آموزش عکاسی کودک حرفه ای در آتلیه کودک

چگونه میتوانیم عکس های کودک زیبا و متفاوت در آتلیه کودک و یا منزل بگیریم ؟

میدانید چه نکاتی را باید رعایت کنید ؟

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

همیشه زمانی که یک عضو جدید و یک روزه وارد خانواده ی آدم میشود آن روز روز هیجان انگیزی است و روز بسیار خاصی برای خانواده ها به حساب می آید .

تمامی خانواده ها دوست دارند که تک تک روز ها و لحظه های کوچولوی خود را در یک آتلیه کودک ثبت کنند .

اما غالبا این عکس ها تکراری و بی کیفیت از آب درمیایند . پس اگر شما میخواهید که بتوانید عکس های شیک و جدیدی از کوچولویتان بگیرید باید خلاقیت به خرج دهید و از کلیشه دوری کنید .

سعی کنید فتوشاپ بیاموزید 

این نرم افزار کمک بسیار شایانی برای کسانی است که قصد ثبت عکس های خاص و به یادگار گذاشتن آن ها را دارند 

نیازی نیست حتما به صورت حرفه ای این برنامه را بیاموزید . تنها کافی است دستور العمل های اصلی آن را بدانید و درکل بدانید که چطور باید با آن کار کنید . 

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه کودک شرق تهران

اینگونه میتوانید تمامی عکس های ساده ای که از کوچولویتان گرفته اید را نیز به راحتی به عکس هایی خلاقانه و بامزه تبدیل کنید .

خیلی وقت ها میتوانید به جای ادیت های حرفه ای و یا کارهای خارق العاده نقاشی های مرتبط و یا غیر مرتبط روی عکس های کودک تان بکشید .

این را بدانید که عکاسی کودک در آتلیه کودک یک کار بسیار هیجان انگیز است که اگر شما شوق و ذوقش را داشته باشید میتوانید بسیار در آن موفق باشید و یا حتی متخصص آن کار بشوید .

نکات عکاسی کودک

 

نکات عکاسی در آتلیه کودک

دوران نوزادی و کودکی از مهم ترین دوران زندگی هرکس است که در این دوران کودک هرچقدر بیشتر از پدر و مادرش توجه دریافت کند احساس امنیت درونی و اعتماد به نفس بیشتری پیدا میکند و در آینده میتواند به عنوان یک شخصیت محکم و تاثیر گذار در جامعه موثر باشد .

آتلیه کودک

ثبت لحظات ارزشمند و خاطرات زیبای کودک توسط والدینش در آتلیه کودک علاوه بر داشتن یادگاری یک جور راه انتقال احساسات آن ها به فرزندشان است که بسیار اهمیت دارد و مهم است .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

برای عکاسی در آتلیه کودک با توجه به نظر والدین و راحتی آنها و کوچولویشان شما میتوانید عکاسی را در آتلیه کودک ، فضای باز و یا در منزل انجام دهید .

شما برای داشتن یک عکاسی کودک موفق باید به برخی نکات توجه خاصی داشته باشید . 

نکاتی مانند افزایش صبر و حوصله تان در زمان های طولانی مدت عکاسی و ..

شناخت خلق و خوی کودک

شما به عنوان یک عکاس حرفه ای باید قبل از ورد به آتلیه کودک باید با خلق و خوی سوژه ی کودک خود آشنا بشوید و بدانید که او چجور اخلاقیاتی دارد و چگونه باید هنگام عکاسی با او رفتار کنید .

در ابتدا سعی کنید قبل از ورود به استودیو کودک کمی با پدر و مادر کوچولو صحبت کنید و راجع به فرزندشان از آن ها اطلاعات بگیرید و سپس مرحله ی دوستی با کودک را آغاز کنید .

سعی کنید کم کم این کار را کنید . کودکان هیچوقت حرکت های یکدفعه ای را دوست ندارند و به شدت از چنین رفتارهایی دوری میکنند . پس شما باید طبق خواسته ی آن ها پیش بروید و آرام آرام دوستی صمیمانه ای بین خودتان ایجاد کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک 

وقتی کودک با شما دوست شد و دیدید که آماده ی عکاسی است حالا میتوانید دوربینتان را بردارید و با توجه به ژست های مختلفی که کودک قادر به انجام دادنشان است از او عکاسی کنید .

این را هم بدانید که لازم نیست همیشه به کودک حالت و ژست خاصی بدهید گاهی اوقات  تنها کافی است کودک خودش باشد . 

به اضافه اینکه عکس های طبیعی و فارغ از هر گونه حالت مصنوعی ای بیشتر خواهان دارند و زیبایی شان بیشتر است .

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد