x تبلیغات
آتلیه بن سای

عکاسی در آتلیه کودک

 

عکاسی در آتلیه کودک

عکاسی از کودکان در آتلیه کودک کاری بسیار دشوار و پرچالش است که هرکسی از پس انجام دادن آن برنمیاید و شما برای حرفه ای شدن در این زمینه باید ماه ها و سال ها بر روی آن کار کنید تا بتوانید به راحتی با کودک ارتباط برقرار کنید و بدانید که در لحظه باید چه کارهایی انجام دهید تا کودک نترسد ، کلافه نشود و درنهایت نگذارد شما از او عکاسی کنید  .

برای این منظور باید آموزش هایی ببینید و نکاتی را رعایت کنید .

در مرحله اول باید حتما با  کودکان دوستانه رفتار کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

جدا از این که با این کار کار خودتان راحت تر میشود باید بدانید که رفتار دوستانه با کودکان از مهم ترین وظایف شماست .

این را زمانی که در آتلیه کودک هستید هیچگاه فراموش نکنید و همیشه با کودکان با مهربان صحبت و رفتار کنید .

در مرحله دوم حتما سعی کنید سریع باشید !

در آتلیه کودک وسیله های جالب زیادی است که کودکان میتوانند با آن ها سرگرم شوند اما این را فراموش نکنید که در نهایت کودکان سریعا حوصله شان سر میرود یک چیز برایشان تکرار میشود و دیگر قرار نیست درجای خود آروم بگیرند و به شما اجازه ی عکاسی بدهند .

یک نکته ی دیگر 

هیچگاه در آتلیه کودک سعی نکنید کودک را به کاری مجبور کنید و سعی نکنید او را کنترل کنید .

کودکان از کنترل شدن متنفر هستند و این رفتار شما سریعا روی خلق و خویشان تاثیر میگذارد .

نکات مثبت برای عکاسی کودک

 

نکات مثبت برای عکاسی کودک

بهتر است در فضای باز عکس بگیرید چون بچه ها هم از آن لذت خواهند برد.

سعی کنید در طول ساعت طلایی یا در نور پخش شده (روز ابری یا به کمک دیفیوزر) یا در سایه هنگامی که نور شدید است، عکس بگیرید. اگر در فضای داخلی هستید، نور پخش شده (به کمک پرده) از پنجره را انتخاب کنید.

اگر بچه ها دائما در حال حرکت هستند استفاده از مُد ردیابی ۳D را امتحان کرده و از یک سرعت شاتر سریع برای متوقف کردن حرکت استفاده کنید.

اگر بچه ها حرکت می کنند مقادیر f را هوشمندانه انتخاب کنید، چون دیافراگم خیلی باز می تواند تصویر را خارج از فوکوس کند.

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

استفاده از یک لنز زوم می تواند یک فاصله اطمینان به کودک بدهد، به طوری که احساس ترس نکند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا پس زمینه های مات به دست آورید.

بچه ها را مجبور نکنید کاری انجام دهند، در عوض با جریان پیش بروید مخصوصا زمانی که کودک را به آتلیه کودک میبرید.

در آخر، عکس های زیادی بگیرید. به عنوان مثال اگر چند بچه (دو یا سه) در عکس ها باشند، حالت چهره هر کدام ممکن است در هر عکس متفاوت باشد، بنابراین به عکس های زیادی نیاز دارید تا از بین آنها بهترین ها را انتخاب کنید.

در آخر اگر فکر میکنید عکاسی کودک در فضای باز برایتان سخت و دشوار است بهترین راه حل برای شما بردن کودکان به آتلیه کودک است

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای

 

چندین نکته ی عکاسی کودک حرفه ای در آتلیه کودک

 بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

با قسمت دوم عکاسی کودک حرفه ای با ما همراه باشید !

۴. به ایزو توجه کنید !

ایزو درواقع همان حساسیت به نور دوربین است که بین تنظیمات دوربین میتوان گفت تا حدودی از همه مهم تر است .

 همانطور که از اسمش پیدا است این آپشن تعیین میکند که دوربین چه میزان نسبت به نور حساس باشد .

به طور کلی نحوه عملکرد ایزو به این صورت است که هرچقدر فضایی که شما در حال عکاسی در آتلیه کودک در آن هستید تاریک تر باشد باید ایزوی بالاتری بر روی دوربین تان اعمال کنید و دقیقا همینطور برعکس . هرچقدر که فضای شما پرنور تر باشد باید از ایزوی پایین تری استفاده کنید . به عنوان مثال اگر در حال عکاسی کودک در یک روز آفتابی هستید بهتر است که از ایزوی ۱۰۰ استفاده کنید . اما باز هم تمامی این اعداد اکتسابی هستند و شما باید با تجربه ی فراوان آن ها را بدست بیاورید .

۵. فوکوس

همیشه مسئله ی فوکوس را جدی بگیرید !

فوکوس در عکاسی بسیار مهم است . بهتر است سعی کنید از فوکوس خود دوربین استفاده کنید . 

زمانی که شما درحال عکاسی کودک هستید بهتر است بر روی صورت کودک فوکوس بگیرید و حدالامکان بر روی چشم های سوژه . اینگونه عکس شما عمق پیدا میکند و این کار باعث میشود پس زمینه ی عکس کودک شما تار و محو شود و خود کودک با وضوح کامل در عکس بیوفتد .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

۶.ترکیب بندی عکس کودک را فراموش نکنید 

ترکیب بندی عکس کودک را غالبا عکاسان فکر میکنند موضوع پیچیده ای است و باید حتما تحت آموزش های جدی و سخت قرار بگیرند تا بتوانند آن را بیاموزند در صورتی که اصلا اینگونه نیست و شما در این زمینه باید تا حدی به چشم های خود و حواس بصری تان اعتماد کنید .  هیچ استاد عکاسی ای به شما روش های ترکیب بندی نمیتواند بیاموزد چرا که ترکیب بندی هیچ حالت ثابتی ندارد و مدام در حال تغییر است و شما نسبت به عنصر های موجود در کادر عکستان باید ترکیب بندی های خوب را به وجود بیاورید . وگرنه ترکیب بندی هیچ چیز ثابتی نیست و شما تنها باید آن را خلق کنید .

و درنهایت نکته ی آخر برای عکاسی در آتلیه کودک

۷. ادیت عکس کودک

حتما پس از تمام شدن عکاسی در آتلیه کودک عکس هایتان را ویرایش کنید و تنها به رنگ ها و نور دوربینتان اکتفا نکنید . بعضی وقت ها نیاز است که شما کمی دست در عکس هایتان ببرید تا بتوانید زیبایی های آن ها را نشان دهید .

برقراری رابطه با کودک ترسو در آتلیه کودک

 

برقراری رابطه با کودک ترسو در آتلیه کودک

حتما برایتان پیش آمده است که در اینترنت چرخی بزنید و برخی از عکس های کودکان را نگاه کنید و با عکس هایی برخورد داشته باشید که خانواده ها خوشحال و خندان کنار یکدیگر هستند و کودکان انگار که بهترین لحظه ی زندگیشان است شاد هستند و با شادی میخندند.

با خودتان گفته اید که این عکس ها را عکاسان به سادگی و بی هیچ زحمتی گرفته اند ؟ 

خیر این طور نیست .

آن چیزی که شما در تصویر میبینید حقیقت ماجرا نیست و شما در هر شرایطی نمیتوانید یک عکس طبیعی با لبخند هایی که مصنوعی نیستند بگیرید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

برای برقراری ارتباط با کودکان شما باید در وحله اول آن ها را بشناسید .

شما به عنوان یک عکاس حرفه ای که در آتلیه کودک مشغول به کار است باید بتوانید این اصل ابتدایی و ساده را اجرا کنید در غیر این صورت در عکاسی کودک موفق نخواهید بود .

این را بدانید که کودکان همیشه در مقابل چیزی که شما از آن ها میخواهید مقاومت میکنند پس هنگام عکاسی در آتلیه کودک خیلی درگیر ترکیب بندی های پیچیده و دکور های شلوغ نشوید چرا که کودکان به شما این اجازه را نمیدهند .

شما باید بتوانید به سادگی کودکان را گول بزنید . به آن ها دروغ نگویید . وعده های پوچ و تو خالی بهشان ندهید بلکه به گونه ای با آن ها رفتار کنید که آن ها با میل خودشان کاری که شما میخواهید را انجام دهند و اینگونه نه آن ها مجبور به انجام کاری شده اند که دوستش ندارند و نه شما کلافه شده اید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزادشرق

از آن ها کمی اطلاعات بگیرید و وقتی که زمانش رسید آن اطلاعات را به نفع خودتان استفاده بکنید تا بتوانید لبخند زیبایشان  را ببینید .

سعی کنید نشان دهید که اطلاعات اشتباهی دارید و اجازه دهید که او شما را تصحیح کند 

این کار باعث حس نزدیکی بیشتر آن ها نسبت به شما میشود و شما میتوانید امیدوار باشید که میتوانید یک عکاسی خوب در آتلیه کودک داشته باشید اما فکر نکنید اینجا ته ماجرا است و شما راحت شده اید 

خیر

شما باید هرلحظه آماده ی یک واکنش غیر منتظره از جانب آن ها باشید و خودتان را برای آن ها آماده کرده باشید .

عکاسی کودک با ژست طبیعی

 

عکاسی در آتلیه کودک با ژست طبیعی

از زیبا ترین سوژه های عکاسی دنیا کودکان هستند . همه آن ها را دوست دارند اما هرکسی قادر به عکاسی در آتلیه کودک به صورت حرفه ای و لذت بخش نیست .

عکاسی از این موجودات ناز و دوست داشتنی و شیرین مشکلات خاص خودش را دارد که شما برای اینکه بتوانید عکس های زیبا و طبیعی از آن ها بگیرید باید در آتلیه کودک یاد بگیرید که چگونه با این مشکلات کنار بیایید 

برای داشتن یک عکاسی موفق در آتلیه کودک تنها کافی است کمی خلاق و پر تلاش باشید .

در این مقاله چندین نکته ی مفید برای داشتن یک عکاسی کودک موفق به شما می آموزیم اما شما نیز باید ذوق و سلیقه تان را هنگام عکاسی کودک به کار بگیرید .

اول از همه شما قبل از شروع عکاسی کودک باید آمادگی کامل داشته باشید . از هر لحاظی باید شما آماده باشید چرا که هنگام عکاسی کودک امکان رخداد هر چیزی هست و شما باید بتوانید به عنوان یک عکاس حرفه ای کاملا بر روی شرایط تسلط داشته باشید و بتوانید آن را کنترل کنید .

عکاسی کودک از کوچولوهای شیرخواره و یا زیر دو سال غالبا دو تا سه ساعت از شما زمان می گیرد و احتمال خستگی شما در این نوع عکاسی کودک ها بالا است پس بهتر است شب قبل از عکاسی کودک به خوبی استراحت داشته باشید تا در طول عکاسی به مشکل برنخورید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

اما عکاسی کودک از کوچولوهای بالای دو سال اگر همکاری لازم را با عکاس داشته باشند اصولا بیشتر از یک و یا دو ساعت طول نمی کشد .

لازم است بدانید که این ساعت ها تقریبی هستند و بسته به همکاری کوچولو ها با شما متغیر هستند .

اگر هنوز عکاسی کودک را آغاز نکرده اید وقتش است که یک سری چیز ها را چک کنید .

قبل از شروع عکاسی کودک بهتر است کوچولو را سیر کنید و به طور کامل غذایش را بدهید به اضافه اینکه کودک باید قبل از شروع عکاسی کودک خواب کافی داشته باشد تا بتواند هنگام عکاسی پر نشاط و هیجان زده باشد .

این نکته را بدانید که اگر کوچولویتان به خوبی استراحت کرده باشد و شکمش نیز سیر باشد احتمال همکاری اش با شما بسیار بالا می رود و به راحتی میتواند بازی و شیطنت کند .

یکی دیگر از مسائل مهم در عکاسی کودک داشتن لباس مناسب و زیبایی است که ترکیب خوبی نیز با پس زمینه و فضای اطراف کودک و دکور داشته باشد .

اما اشتباه نکنید . برخی از مادر و پدر ها فکر میکنند به هر قیمتی باید لباس زیبا تن فرزند خود کنند . 

شما به عنوان یک عکاس باید این مسئله را مدیریت کنید و اگر دیدید کودک در لباسی راحت نیست و یا عدم علاقه اش به آن باعث عوض شدن خلق و خویش میشود سریعا از والدینش بخواهید تا لباس را عوض کنند و لباسی را تن کوچولو کنند که او نیز دوستش داشته باشد و با آن راحت باشد .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

نکته مهم دیگر شروع عکاسی کودک است .

پیشنهاد میشود که آغاز عکاسی را در مکانی انجام دهید که برای کودک آشنا است و کودک قبلا در آن مکان حضور داشته است .

میتوانید او را به پارک مورد علاقه اش ببرید و زمانی که دارد با شادی و نشاط بازی می کنند عکاسی کودک خود را شروع کنید .

برای اینکه بتوانید عکس هایی با ژست های طبیعی از کودک بگیرید شما نباید هنگام عکاسی کودک از پدر و مادر سوژه بخواهید که او را بخندانند .

و در آخر به یاد داشته باشید که شما زمانی یک عکاس حرفه ای کودک میشوید که بتوانید خودتان به تنهایی تمامی عناصر حاضر در صحنه عکاسی کودک را مدیریت کنید . 

نقش مهم نور در عکاسی کودک

 

نقش مهم نور در عکاسی در آتلیه کودک

مهم است بدانید که کلیدی ترین ابزار عکاسی در آتلیه کودک و دیگر انواع عکاسی ها نور است و درواقع یک جور ماده ی خام عکاسی است و شما باید اهمیت و توجه زیادی به آن نشان دهید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

اهمیت نور در عکس کودک به اندازه ی ترکیب بندی عکس مهم است و باید توجه ویژه ای به آن شود .

باید زمانی که به یک عکس کودکی که در آتلیه کودک گرفته شده است نگاه میکنید چندین سوال در سر شما شکل بگیرد .

سوژه چگونه روشن شده است ؟ منبع نور عکس کودک کجاست ؟ زاویه تابش نور کجاست ؟

انواع نور را بیاموزید

نور بالا ( نور خورشید )

به چه نوری نور بالا و یا خورشید  می گوییم ؟

به نوری که بر روی شانه های شما و موهایتان می تابد نور بالا می گوییم . 

این نور چندان نور خوب و مناسبی برای عکاسی کودک نیست مخصوصا اگر قصد عکاسی کودک در وسط روز و یا ظهر را داشته باشید . 

نور ظهر اصلا خوب نیست به این دلیل که سایه میسازد و نمیتوان عکس های مناسبی گرفت اما اگر مجبور به عکاسی کودک در این ساعت از روز هستید بهتر است که برای مهار این سایه های مزاحم از فلاش استفاده کنید .

اما این را بدانید که اگر قصد عکاسی هدفمند نداشته باشید پس در این صورت ظهر بدترین زمان برای عکاسی است .

نور جانبی

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

نور جانبی چه زمانی شکل می گیرد ؟

این نور در صبح زود ، هنگام طلوع آفتاب و تقریبا زمان غروب آفتاب شکل می گیرد که به این زمان ها ساعت های رویایی عکاسی می گویند .

در این زمان از روز شما می توانید بهترین عکس ها را با بهترین شدت نور و زاویه نور ثبت کنید چرا که زاویه نور در این ساعت از روز کم است و سایه های زیبا و ملایمی تشکیل میدهد .

نور جانبی را معمولا برای عکاسی منظره پیشنهاد میدهند اما اگر شما خلاقیت داشته باشید به راحتی میتوانید عکس های زیبایی از فرزندانتان ثبت کنید .

نور جانبی غالبا وظیفه نشان دادن حجم سوژه و خطوط بدن و خطوط صورت او را دارد .

این نوع از نور یکی از مناسب ترین نور ها برای گرفتن عکس های سیلوئت ( ضد نور ) است .

عکاسی در آتلیه کودک

 

عکاسی در آتلیه کودک

عکاسی در آتلیه کودک در کنار شیرین بودنش، کمی چالش بر انگیز است.

سعی کنید در بازه های زمانیه کوتاهی از کودکان عکس بگیرید .

این اولین و مهمترین قانون عکاسی در آتلیه کودک است. وقتی یک لحظه زیبا و  مناسب  مشاهده می کنید و سراغ دوربینتان می روید، کودک با ژست گرفتن برای عکس واکنش نشان می دهد و آن لحظه از دست می رود. اما اگر هر روز از آنها عکاسی شود، دوربین برای کودک جلب توجه نمی کند و در مقابلش چنین واکنشی نشان نمی دهد. اگر به حضور دوربین عادت کرده باشند، در حضور آن راحت خواهند بود و کار خودشان را می کنند و در نتیجه شما می توانید به راحتی از آنها عکس بگیرید.

سعی کنید لباس هایی را برای کودک در آتلیه کودک انتخاب کنید که ساده باشند تا توجه بیننده به خود کودک جلب شود تا لباس او .

امروزه، سخت می توان از رنگ های روشن دوری کرد، اما اگر بتوانید لباسی ساده پیدا کنید توجه و تمرکز بیننده را به جای لباس کودک به خود کودک جلب خواهید کرد.

حتما در زمان هایی که خود کودک نیز آمادگی دارد او را به آتلیه کودک ببرید .

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه کودک شرق

باید زمانش مناسب باشد و کودک نیز احساس راحتی بکند .

انرژی کودکان همیشه در حال تغییر است و پیش بینی کردن آن تقریباً غیر ممکن است. به جای اینکه برای زمان عکاسی برنامه ریزی کنید و کودک را مجبور کنید کاری که شما می خواهید را انجام دهد، مطمئن شوید که آمادگی این را دارید تا وقتی لحظه مناسبی برای عکاسی پیش آمد از او عکس بگیرید.

و در آخر 

همیشه سعی کنید در آتلیه کودک در طی جلسات عکاسی کودک خونسرد باشید و از آن زمان کنار کودک تان لذت ببرید .

نکات عکاسی کودک

 

نکات عکاسی در آتلیه کودک 

در این مقاله میخواهیم راجع به نکات مهمی که شما باید هنگام عکاسی در آتلیه کودک رعایت کنید صحبت کنیم . با این نکاتی که امروز به شما می گوییم میتوانید هنگام عکاسی در آتلیه کودک از رخ دادن برخی اتفاقات خجالت آور جلوگیری کنید .

در این مقاله میخواهیم چندین اشتباه مشترک بین تمامی عکاسان را برایتان بگوییم . شاید شما هم این مشکلات را داشته باشید .

پس با ما همراه باشید !

درس ۱ عکاسی کودک : 

بلافاصله پس از اتمام جلسه ی عکاسی در آتلیه کودک عکس ها را بر روی کامپیوتر بریزید و کارت حافظه دوربین را پاک کنید !

فکر کنید در یک فضای باز در حال عکاسی کودک هستید و ناگهان میان عکاسی کارت حافظه پر میشود و نمیتوانید دیگر عکاسی کنید . و شرایط بدتر دقیقا زمانی است که دست در کیف دوربینتان می کنید تا یک کارت حافظه خالی بیرون بیاورید و متوجه میشوید که هیچ کارت حافظه ی خالی ای همراه خود ندارید .

 

این یکی از اعصاب خورد کن ترین مسائل هنگام عکاسی کودک در فضای باز است که شما قطعا اگر حواستان جمع نباشد به آن دچار میشوید .

 

 

 

به اضافه اینکه اصلا چهره جالبی ندارد که شما هنگام عکاسی در آتلیه کودک و دقیقا جلوی مشتری های خود همچین سوتی ای بدهید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

اگر بلافاصله پس از تمام شدن هر یک از عکاسی کودک هایتان عکس ها را بریزید داخل کامپیوتر و حافظه را پاک کنید آنوقت به این مشکل دچار نمیشوید .

درس ۲ : عکاسی کودک با فرمت RAW

خیلی وقت ها شرایط جوری است که شما عکس JPEG می گیرید و از آن هم بسیار راضی هستید و میتوانید به راحتی استفاده اش کنید اما گاهی اوقات به مشکلاتی اعم از مشکلات نوری برای شما هنگام عکاسی کودک پیش میاید که اگر فرمت عکس هایتان JPEG باشد دیگر نمی توانید آن ها را به راحتی اصلاح کنید و به مشکل بسیار بزرگی برمی خورید .

پس ابدا هنگام عکاسی کودک که از دیگر انواع عکاسی ها حساس تر است ریسک نکنید و با فرمت JPEG عکاسی کودک انجام ندهید .

درس ۳ : با برنامه سوژه ی کودک هماهنگ شوید

حتما اگر میخواید از یک کودک و یا نوزاد عکاسی کنید سعی کنید خودتان را با برنامه ی آن ها تنظیم کنید 

عکاسی کودک یکی از لذت  بخش ترین مشاغل دنیا است اما اگر نتوانید خودتان را با آن ها وفق دهید این کار برایتان مشکل و عذاب آور میشود و دیگر از آن لذتی نمی برید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

اگر میخواهید در هنگام عکاسی کودک سوژه ی شما سرحال باشد و با آن چشمان زیبا و لبخند معصومش به شما نگاه کند پس ابتدا بگذارید کودک استراحت کافی داشته باشد . غذایش را بخورد و سپس اگر شرایط را مناسب دیدید عکاسی کودک را آغاز کنید .

درس ۴ : لنز سریع

هنگام عکاسی کودک بهترین انتخابی که می توانید انجام دهید این است که لنز های سریع را برای عکاسی کودک خود انتخاب کنید .

لنز هایی که دریچه دیافراگم شان زیاد باز میشود و نور بیشتری را به داخل لنز راه میدهند .

این اتفاق باعث میشود تا شما بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و در نتیجه می توانید حرکات را بدون لرزش و یا تاری در عکس کودک نشان دهید و این برای عکاسی کودک که سوژه ی شما ثابت نیست و دائما در حال تحرک است عالیست .

عکاسی کودک ( سیاه و سفید )

 

عکاسی در آتلیه کودک

خیلی وقت ها پیش میاید که در آتلیه کودک پدر و مادر ها میایند و تقاضای عکس سیاه و سفید از کوچولوی خود میکنند 

آتلیه کودک این کار را انجام می دهد و در نهایت چندین عکس با کیفیت سیاه و سفید تحویل والدین می دهد .

اما برخی از عکاسان مبتدی کودک فکر میکنند با تنظیم کردن دوربین روی حالت عکس سیاه و سفید میتوانند عکس کودک خوبی بگیرند .

اما اینگونه نیست .

برای عکاسی کودک به صورت سیاه و سفید باید چندین نکته را مد نظر قرار دهید !

عکس رنگی بگیرید !

شاید الان بپرسید مگر نباید عکس سیاه و سفید بگیریم ؟

خیر .. البته هم آره و هم نه .

اگر از همان ابتدا عکس هایتان را سیاه و سفید بگیرید و ذخیره کنید دیگر امکان برگشت و رنگی کردن آن ها را ندارید اما اگر از ابتدا عکس ها را رنگی ذخیره کنید بعدا هنگام ویرایش میتوانید به سیاه و سفید تبدیلشان کنید و با کنتراست مناسب ذخیره شان کنید .

بیشتر بدانید : اتلیه بن سای 

درکل زمانی که عکس هایتان را به صورت رنگی ثبت می کنید هنگام ویرایش قدرت انتخاب بیشتری دارید .

چرا که با تمام اطلاعات در مورد رنگ ، شما کنترل بهتری بر چگونگی انجام دادن آن ها خواهید داشت .

با فرمت خام و یا RAW عکاسی در آتلیه کودک تان را انجام دهید .

هنگامی که دوربین تان را تنظیم می کنید تا عکس ها را با فرمت JPEG ذخیره کند دوربین عکاسی شما بسیاری از اطلاعات مفیدی را که کامپیوتر هنگام ویرایش عکس میتواند از آن ها استفاده کند و را دور میریزد و عملا دست شما هنگام ادیت و ویرایش عکس کودک بسته تر از حد معمول است .

میدانیم که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند حافظه بیشتری است و فضای بیشتری نیز اشغال می کند اما این روزها کارت حافظه های بسیار قوی با فضای خالی زیادی وارد بازار تکنولوژی شده اند که شما میتوانید به تهیه یکی از آن ها به راحتی با فرمت RAW عکاسی کودک تان را انجام دهید و نگرانی ای نداشته باشید .

بیشتر بدانید : آتلیه کودک

البته باید بدانید که عکاسی کودک با فرمت RAW نیازمند این است که شما هنگام ویرایش و ادیت عکس کودک زمان بیشتری را نیز صرف بکنید .

از ایزو پایین استفاده کنید

هنگام عکاسی کودک با ایزوی بالا باعث میشوید تا برفک و یا نویز بر روی عکس کودک تان بیوفتد و این از کیفیت عکس کودک کم میکند و هنگام ویرایش البته اگر بتوان ویرایشش کرد وقت خیلی زیادی باید صرف آن کنید .

عکس کودک سیاه و سفید بیشتر از عکس رنگی به کنتراست وابسته است به همین  دلیل عکاسی کودک سیاه و سفید با ایزوی بالا تقریبا میتوان گفت نامطلوب است .

هنگام عکاسی کودک در ترکیب بندی هایتان رنگ ها را نادیده بگیرید

هنگام ثبت عکس های سیاه و سفید شما دیگر نمیتوانید بر روی رنگ ها مانور دهید تا از طریق آن ها توجه بیننده را به عکس جلب کنید . بلکه هنگام عکاسی کودک با تم سیاه و سفید شما باید ترکیب بندی های مناسب و جالبی به کار ببرید که اینگونه جایگزین مناسبی به جای رنگ ها در تصویر برای جلب توجه داشته باشید .

بر کنتراست تاکید داشته باشید

بیشتر بدانید:  آتلیه بن سای

هنگام عکاسی کودک بدون داشتن رنگ شما باید بر کنتراست عکس کودک تکیه کنید تا بتوانید ترکیب بندی جذابی خلق کنید و چشم بیننده را درگیر کنید .

توجه به شکل

به دلیل حذف رنگ از عکس کودک حال شما باید به جای رنگ بر روی حالت و شکل و شمایل کلی و جزئی عکس تان دقت کنید .

دنبال ساختار مناسب باشید

در عکس های رنگی به دلیل وجود رنگ و به کمک آن ها ذهن انسان قادر است فورا عناصر مهم عکس کودک را بوسیله آن ها تشخیص دهد اما در عکس های سیاه و سفید اینگونه نیست چرا که شما دیگر هیچ رنگی در تصویرتان ندارید .

هنگام عکاسی کودک سیاه و سفید ساختار میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ ها باشد .

۶ ژست زیبا برای عکاسی کودک

 

۶ ژست زیبا برای عکاسی در آتلیه کودک

اینکه بتوانید یک عکس کودک زیبا داشته باشید شامل موارد زیادی میشود اما از مهم ترین های آن که ما امروز میخواهیم راجع به آن برای شما صحبت کنیم انتخاب ژست مناسب آن فرد و آن دکور مورد نظر است .

آتلیه کودک

ژست های متفاوت و زیادی برای عکاسی کودک وجود دارند اما برعکس آن چیزی که به نظر میاید انتخاب آن ها اصلا کار راحتی نیست . 

برای انتخاب ژست عکاسی کودک باید خیلی چیز ها را مد نظر قرار دهید .

کودکان غالبا دوست دارند راحت باشند  و اکثرا هیچ کدامشان انجام ژست های سخت را دوست ندارند .

از مهم ترین عواملی که کودکان دوست ندارند به آتلیه کودک بروند همین ژست گرفتن های طولانی مدت و سخت است که کودک را از بازی کردن و راحتی منع می کند .

حتما خودتان هم هنگام عکاسی کودک در منزل دقت کرده اید که غالبا عکس های بچه ها شاد و پر انرژی هست اما زمانی که آن ها را به آتلیه کودک برای عکاسی کودک میاورید اینگونه نیست و آن ها انگار که مدام اضطراب دارند و نمیتوانند به راحتی خنده های از ته دلشان را نشان دوربین دهند .

به همین دلیل است که در آتلیه کودک عکاسان سعی میکنند ژست هایی را انتخاب کنند که علاوه بر راحتی برای کودکان حس خوبی نیز به آن ها بدهد .

در این مطلب تعدادی از این ژست ها را به شما نشان می دهیم 

1.ژست عکس خیره به گل

این ژست مخصوص دختر خانوم ها است که غالبا ۹۰ درصد آن ها عاشق گل و گیاه هستند و همگی دوست دارند که حداقل یک عکس با گل داشته باشند .

این ژست بنظر ساده و بی دردسر میاید اما لازم است هنگام اجرای آن به سن دختر کوچولویتان نیز توجه داشته باشید چرا که اگر دختر شما کم تر از سه سال سن داشته باشد اجرای این ژست برای او سخت میشود و به راحتی نمیتواند آن را عملی کند .

بیشتر بدانید : اتلیه بن سای

2.ژست پرش

ژست پرش یکی از محبوب ترین ژست ها برای عکس های خاص یادگاری است که اغلب خانواده ها دوست دارند فرزندشان یکی از  آن ها داشته باشد .

این ژست آمیخته ای از حس شادی و هیجان را در خود دارد که برای اکثر والدین دلنشین و زیبا است .

3.عکس کودک با عروسک خرسی

عروسک خرسی و یا هر عروسک دیگری که مورد علاقه ی فرزند شما است .

این ژست برای جنسیت خاصی نیست و هم دختر و هم پسر میتوانند در صورت دلخواه چنین ژستی را در عکس های کودک خود داشته باشند .

4.ژست بوسه

این ژست از معدود ژست هایی است که کودکان هر کاری هم بکنند و در هر حال و مودی هم باشند وقتی بخواهند آن را اجرا کنند یک ژست طبیعی به شما عرضه میکنند . 

بیشتر بدانید : آتلیه تخصصی کودک

این ژست از بهترین فیگور ها برای سوژه ی عکاسی کودک است .

5.عکس دو نفره

این ژست برای خانواده هایی مناسب است که دارای دو فرزند می باشند .

اگر فرزند بزرگ تر شما پسر باشد نیز چه بهتر ! عکس شما فوق العاده تر خواهد بود .

6.عکس کودک در حین شنا در آب

معمولا اکثر بچه ها آب بازی را دوست دارند و از آن لذت میبرند .

در چنین شرایطی شما قطعا میتوانید عکس های خوبی بگیرید چرا که هنگام آب بازی کودک شاد است و خنده های از ته دل او کاملا مناسب عکاسی کودک است .

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد