x تبلیغات
آتلیه بن سای

رفتار اشتباه والدین در آتلیه کودک هنگام عکاسی کودک

 

رفتار اشتباه والدین در آتلیه کودک هنگام عکاسی کودک

در مقاله ی امروز میخواهیم راجع به رفتار های غلط و نا به جای والدین در آتلیه کودک زمانی که دارند عکاسی کودک انجام می دهند صحبت کنیم .

به عنوان یک عکاس کودک بار ها پیش آمده است که در جلسه ی عکاسی کودک با والدین به مشکل برخورده ام .

غالبا پدر و مادر ها و بیشتر وقت ها مادران سعی میکنند هنگام عکاسی کودک به عکاس کمک کنند اما در ۹۹ درصد مواقع این تلاش آن ها کار را خراب میکند .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

کودک را صدا میزنند و سعی میکنند توجهش را جلب کنند در صورتی که اشتباه ترین کار ممکن در حین عکاسی کودک  دخالت والدین در  آن است .

عکاس کودک

شما باید در لحظه ی اولی که وارد استودیو کودک میشوید این مسئله را برای پدر و مادر روشن کنید که آن ها نباید دخالتی در زمینه ی عکاسی و یا جلب توجه کودک داشته باشند و باید به شما این اجازه را دهند تا تماما کنترل استودیو و کودک را به دست بگیرید . 

تا اینجای کار به نظر میاد راحت است .

اما اینطور نیست .

بارها پیش آمده است که هنگام عکاسی کودک با والدین صحبت کرده ام و از آن ها با قاطعیت خواسته ام که اجازه دهند به عنوان یک حرفه ای کاره تخصصی م را به بهترین نحو و تنهایی انجام دهم اما همین که پنج دقیقه از شروع کار میگذرد متوجه میشوم که درحال جلب توجه کودک هستند .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

ایرادی به پدر و مادر ها وارد نیست . 

در خانه  و در تمام مدت زمانی که با کوچولوی خود میگذارنند این آن ها هستند که با او صحبت میکنند و توجه او را به خودشان جلب میکنند .

اما شما باید حتی اگر هزار بار هم مجبور شدید باز هم حرف های اولیه تان را تکرار کنید و به آن ها بفهمانید که در آتلیه کودک شما رئیس هستید و آن ها باید سعی کنند طبق قوانین شما عمل کنند .

عکاسی از کودک

 

عکاسی کودک با نور ثابت

در عکاسی کودک نورپردازی بلوک سازنده ی اصلی است که یادگیری نحوه استفاده از آن به نفع خودتان است تا بتوانید یک عکس ساده را به یک عکس کودک زیبا و کاملا حرفه ای و تخصصی تبدیل کنید .

در عکاسی کودک شما ابتدا باید بتوانید از پس شرایط های سخت بربیایید تا بتوانید در نهایت خودتان را در آتلیه کودک جا بیندازید به همین دلیل بسیاری از عکاسان کار خود را با نور طبیعی شروع میکنند و سپس به کار با آتلیه کودک و تجهیزات حرفه ای و تخصصی میرسند .

چرا که وقتی شما بتوانید با امکانات کم کاری حرفه ای به مشتری تان تحویل دهید دیگر کار کردن با تجهیزات تخصصی کاری ندارد و عملا کارتان خیلی خیلی ساده میشود . 

اما نکته ای که شما به عنوان یک عکاس حرفه ای باید به آن توجه کنید این است که در خیلی از شرایط های خاص شما به نورهای مصنوعی نیز احتیاج پیدا میکنید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

در مقاله ی امروز با ما همراه باشید تا در آن چندین نکته ی مفید راجع به نورپردازی به شما آموزش دهیم .

اسپیدلایت چیست  ؟

اسپیدلایت ها چراغ های باطری خور و قابل حملی هستند که میتوانند به وسیله کفشک به بیشتر دوربین های عکاسی کودک متصل شوند .

به اضافه اینکه با متصل کردن آن ها به یک پایه نور و سپس فعال کردنشان از طریق تریگر های بی سیم میتوان در خارج از دوربین نیز ازشان استفاده کرد .

استروب چیست ؟

استروب ها چراغ هایی بزرگ تر و غالبا قوی تر در عکاسی کودک هستند که به پایه های نور متصل میشوند و به وسیله تریگر های بی سیم فعال میشوند .

اسپیدلایت ها و استروب ها جفتشان زمانی که فایر یا زده میشوند نور قوی ای را ساطع میکنند .

نور ثابت چیست ؟

نور های ثابت همیشه در تمام مدت زمانی که روشن هستند نور تولیدی را منتشر میکنند . 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

در زمان های قدیم از این نور ها برای تولید ویدیو استفاده میکردند .

این نور ها پس از مدت زمان طولانی ای که روشن میبودند داغ میشدند و برای دست زدن به آن ها مجبور میشدید دستکش مخصوص دستتان کنید .

اما نور های جدیده امروزه خنک تر هستند و مشکلات نور های سابق را ندارند .

چه زمانی میتوانیم از نور ثابت استفاده کنیم ؟

نور ثابت غالبا در عکاسی کودک نادیده گرفته میشود . اما این اشتباه است چرا که خیلی وقت ها نورهای ثابت بهترین انتخاب ها برای عکاسی کودک هستند که بهترین نتیجه ی ممکن را در آن شرایط به ما میدهند .

ممکن است شما در مکانی در حال عکاسی کودک باشید که مجاز به استفاده از نور فلش نباشید . اما به جای استفاده از نور های فلاش میتواند نور ثابت را جایگزین کنید که یک جایگزین مناسب نیز هست و به شما نتیجه ی مطلوبی ارائه میدهد .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

و یا برخی اوقات ممکن است بخواهید از جلب توجه جلوگیری کنید برای همین میتوانید به جای استفاده از فلاش از نور های ثابت استفاده کنید که توجه کمتری را به شما جلب میکنند .

نور های ثابت غیر از این استفاده ها مهم ترین استفاده ای که دارد زمان عکاسی پرتره است . به خصوص زمانی که شما یک مبتدی هستید و چندان در زمینه عکاسی کودک و پرتره حرفه ای نیستید .

اشتباهاتی که در آتلیه کودک نباید رخ دهد ۱

 

اشتباهاتی که در آتلیه کودک نباید رخ دهد

در مقاله ی امروز میخواهیم چندین نکته برای اشتباهات رایجی که عکاسان در طول عکاسی کودک انجام میدهند به شما آموزش دهیم 

سعی کنید از انجام این اشتباهات خودداری کنید .

غالبا بهترین عکاسان کودک کسانی هستند که در وحله اول میدانند سوژه ی آن ها با دیگر سوژه ها فرق میکند و باظرافت و لطافت بیشتری باید با آن ها رفتار شود .

چرا که کودکان موجودات کوچولو و حساسی هستند که شما باید به شدت حواستان به رفتارهایتان با آن ها باشد در غیر این صورت میتوانید صدمات جبران ناپذیری را برای آن ها بوجود بیاورید .

در ادامه مطلب سه تا از اشتباهات رایج در عکاسی کودک را آورده ایم و میخواهیم راجع بهشان بحث و گفت و گو کنیم .

اشتباه اول :

تمامی کودکانی که نرمال و عادی باشند کودکانی پر جنب و جوش و شیطون هستند و این که شما از آن ها بخواهید تکان نخورند ، ثابت یک جا بایستند و سروصدا و شیطونی نکنند کاملا اشتباه و خلاف ذات آن ها است .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

و مطمئن باشید که آن ها به حرف شما گوش  نمیکنند و اجازه نمیدهند که بهشان دستور دهید و امر و نهی کنید .

پس اگر در حین عکاسی کودک چنین امر و نهی هایی از شما سر بزند قطعا با مخالفت و گاهی تند خویی های کوچولو مواجه میشوید .

حال چگونه باید این مشکل را رفع کنیم و با کوچولو دوست شویم ؟

شما درحال کار در یک آتلیه کودک هستید و این به این معنا است که شما  بسیار بسیار وسیله های بامزه و جالب برای بازی و سرگرم کردن کودک دارید که میتوانید از آن ها استفاده کنید .

پس سعی کنید با وسیله های جذابی که در دکور هایتان برای بازی وجود دارد سر آن ها را گرم کنید با هاشان دوست شوید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

توجه د اشته باشید که عکاسی کودک ابدا یک شغل پیچیده و سخت نیست . تنها لازم است تا شما کمی حصار های بیرونی خودتان را بشکنید و با آن ها  هم تراز شوید .

زمانی که کودکان متوجه بشوند که شما خودتان را در سطح او می بینید و هیچ دیدی از بالا به او ندارید آن ها نیز سریعا گارد خود را پایین میاورند و به راحتی با شما دوست میشوند .

ادامه مطلب در مقاله ی بعدی ...

اشتباهاتی که در آتلیه کودک نباید رخ دهد ۲

 

اشتباهاتی که در آتلیه کودک نباید رخ دهد  ۲

حال نوبت اشتباه دوم در عکاسی کودک است 

اشتباه دوم :

در آتلیه کودک شما با خیلی از کوچولو ها مواجه میشوید که از بدو ورود نگران و سردرگم هستند . حتی برخی از آن ها  از آتلیه کودک وحشت دارند  و وارد شدن به استودیو تصور میکنند به بیمارستان و یا پیش دکتر آمده اند و به شدت میترسند .

در اینجور موقعیت ها شما باید سعی کنید با کودک دوست شوید  ، با او بازی کنید وسرگرمش کنید و وقتی اینکار را کردید او کم کم به شما علاقمند میشود و شما به مرور میتوانید با او دوست شوید .

عکاسی را زود شروع نکنید. در پروسه عکاسی کودک حدود پانزده دقیقه را با اون بازی کنید. اعتماد شما به کودک باعث می شود یک عکاس کودک نباشید. یک دوست باشید!

او باید با شما احساس راحتی بکند و شما را دوست خودش بداند . دوست خوبی که او را دوست دارد و میخواهد با او بازی کند نه اینکه فقط عکاسی کودک را پر فشار و به زور انجام دهد.

سعی کنید از ابتدای ورود به استودیو کودک این کار را شروع کنید .

هم تراز قد او شوید  با لحنی صمیمانه و گاها با نمک با او صحبت کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

علاوه بر تلاش های خودتان  گاهی وقت ها از اعضای خانواده هم میتوانید کمک بگیرید .

جایزه بدهید ( اشتباه نکنید قرار نیست باج بدهید)

اشتباه سوم در عکاسی کودک :

بدترین کار در عکاسی کودک این است که شما بالای سر کودک بایستید و از بالای سرش با او صحبت کنید . این کار به شدت احساس ناامنی و عدم صمیمیت را به کودکان منتقل میکند و کار شما را سخت تر میکند .

راه حل چیست ؟

خودتان را هم قد کودک بکنید و سعی کنید با لحنی صمیمی و دوستانه سر صحبت را با او باز کنید .

فراموش نکنید که بعد از اعتماد کودک باید قاطع باشید. 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

اگر این کار را انجام دهید کودک به خوبی می فهمد که شما طرف او هستید ، دوستش دارید و میخواهید که به او خوش بگذرد .

این مهمترین درس عکاسی کودک است

و در آخر فراموش نکنید که این کار چندان دشواری نیست و شما با تنها کمی تلاش میتوانید به راحتی از پس آن بربیایید .

نکات عکاسی کودک

 

نکات عکاسی کودک 

عکاسی از کودکان از شیرین ترین مشاغل دنیا است که طرفداران زیادی نیز دارد و بسیار محبوب است  اما با وجود محبوبیت زیادی اش بسیار سخت و دشوار است .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

به عنوان یک مادر و یا پدر حتما  دوست دارید لحظه به لحظه ی زندگی ارزشمند کوچولو یتان را ضبط و ثبت کنید .

و حتما دوست دارید که عکس های زیبا و تخصصی ای نیز از فرزندتان بگیرید .

به همین دلیل شما با کمی تفکر میتوانید عکس های معمولی ای که میگیرید را تبدیل به عکس های خاص بکنید .

فعالیت های روزمره شان را نشان دهید 

جدا از رخداد های خاص که غالبا پدر و مادر ها دوست دارند از فرزندشان عکس بگیرند  خیلی از اتفاقات روزمره هستند که عکاسی کودک از آن ها خالی از لطف نیست .

تصور کنید مهمانی کوچکی برای کوچولو های فامیل تدارک دیده اید و کوچولو ها کنار هم جمع شده اند و درحال بازی هستند .

از بهترین لحظات برای عکاسی کودک زمانی است که کودکان در حال خودشان هستند و دارند با یک دیگر و یا به تنهایی بازی میکنند .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

لحظات نابی را میتوانید از این جور موقعیت ها دربیاورید .

جدا از زمان هایی که کودکان در حال بازی و شیطنت هستند بهترین زمان ها برای عکاسی کودک زمانی است که معصومیت کودکان به شکله مشخصی تو چشم است و نمیشود از دیدن آن سیر شد .

معصومیت یکی از ویژگی هایی است که با کودکان همراه است پس چرا شما از آن استفاده نکنید ؟

سعی کنید با کودک به گونه ای صحبت کنید که به فکر فرو رود و زمانی که در فکر رفت میتوانید عکس های زیبایی از معصومیتش ثبت کنید و به یادگار بگذارید .

عکس نوزاد

 

عکاسی نوزاد

عکاسی نوزاد تازه به دنیا آمده مانند عکاسی پرتره میماند .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

تنها تفاوت آن است که سوژه ی شما کمتر از دو هفته سن دارد .

عکاسی نوزاد برای این انجام میشود که شما قبل از بزرگ تر شدن و رشد کردن نوزاد بتوانید صحنه هایی را که دیگر تکرار نمیشوند را از آن ها بگیرید .

در عکاسی نوزاد برعکس دیگر انواع عکاسی شما یک امیتاز مثبت دارید . آن هم والدین نوزاد هستند که میتوانند در نقش همکار شما در طی جلسه عکاسی نوزاد به شما کمک کنند .

حتی بهتر است که از آن ها درخواست کنید تا خودشان نوزاد را جا به جا کنند ، بلندش کنند و به او برای عکاسی حالت و ژست دهند .

این به این معنا نیست که شما هیچ کمکی در این پروسه نباید بکنید و بلکه برعکس .. شما باید مانند یک راهنما کنار آن ها حضور داشته باشید و بهشان کارهایی که باید حتما انجام دهند را مو به مو گوشزد کنید تا هیچ اشتباهی صورت نگیرد .

صداهایی مانند صدای سشوار یا صدای امواج دریا و .. میتواند روند عکاسی نوزاد را بهبود ببخشند و به شما و والدین کمک کنند تا راحت تر نوزاد را کنترل کنید و به خواب ببرید .

بیشتر بدانید: بهترین آتلیه نوزادشرق

دوربینی که شما برای عکاسی کودک استفاده میکنید تا زمانی که شما بتوانید برخی تنظیمات مورد نیازتان را در آن انجام دهید و بتوانید لنزش را عوض کنید اهمیتی ندارد که از چه مارک و نوعی است .

توانایی شما در عکاسی ،خلاقیت و قدرت ویرایش عکستان است که در نهایت منجر به به وجود آمدن یک عکس خارق العاده میشود .

عکاسی از نوزادان یک راه بسیار جالب برای به چالش انداختن شما است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

چرا که عکاسی نوزاد قطعا با انواع عکاسی متفاوت است و سختی ای چند برابر دارد که برای شما میتواند یک چالش فوق العاده جالب باشد .

عکاسی نوزاد

 

عکاسی نوزاد

عکاسی از نوزادان کار آسانی نیست . اما خوشبختانه بیشتر آن ها نمیتوانند به راحتی خودشان را حرکت دهند پس مجبور اند همانطوری که شما قرارشان میدهید بمانند و از جایشان تکان نخورند .

اما این به آن معنا نیست که آن ها نمیتوانند بیوفتند یا غلت بخورند و به خودشان آسیب بزنند .

یک دوربین عکاسی نوزاد خوب باید به گونه ای باشد که ایزوی بالا و سرعت شاتر خوبی داشته باشد .

زمانی که میخواهید عکاسی نوزاد تان را شروع کنید شاید با خودتان فکر کنید که باید کلی وسیله و اکسسوریه خاص و زیبا بخرید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

اما چیزی که شما متوجهش نیستید این است که احتمالا تمامی این وسیله هایی که به دنبال خریدشان هستید رو توی منزل تون دارید .

تنها چیزی که نیاز دارید یه مقدار خلاقیت است که در نهایت باعث میشود شما زمان و پول تان را برای چیز های بیهوده هدر ندهید و صرفه جویی کنید .

یکی از وسیله هایی که برای عکاسی نوزاد مفید است و میتواند به شما بک گراند های بی شماری دهد یک حوله ی سفید رنگ است .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

البته رنگ آن میتواند تنها سفید نباشد و شما میتوانید از رنگ های متفاوتی نیز استفاده بکنید و طرح های مختلفی نیز به آن بدهید .

عکاسی کودک در حال بازی

 

عکاسی کودک

1-صبور باشید

2-آماده باشید

3-هم سطح آن ها شوید

4-از نور های طبیعی و فلاش ها نیز استفاده کنید

5-مود فوکوس تان را با دقت انتخاب کنید

6-اجازه دهید آن ها عکاسی را اداره کنند 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

خیلی وقت ها هنگام عکاسی کودک شما با کوچولو هایی مواجه میشوید که بسیار شیطان هستند و یا بچه هایی که بسیار خجالتی اند .

این مدل بچه ها غالبا دوست ندارند شما و یا دیگران از آن ها عکس بگیرند و به طور کل از عکاسی کودک فراری اند پس شما باید با آن ها صبور باشید .

اگر با چنین کوچولوهایی مواجه شدید ابدا سعی نکنید چیزی را به آن ها زور کنید و مجبورشان کنید تا مقابل دوربین شما بایستند . باید حرفه ای تر برخورد کنید و بدانید که چگونه باید با یک کودک شیطون و یا خجالتی رفتار کرد .

حقیقتش عکاسی کودک بودن در مکان خوب در یک زمان مشخص است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

شما برای ثبت لحظات خارق العاده باید هر لحظه آماده ی شات زدن باشید . در غیر این صورت قادر به گرفتن عکس های خوب نیستید .

نکته ی قابل توجه این است که شما هنگام عکاسی کودک نباید خیلی عکس هایی که گرفته اید را نگاه کنید . چرا که ممکن است به همین خاطر صحنه ی بسیار عالی ای را از دست بدهید که دیگر قابل تکرار نیست و نمیتوانید داشته باشیدش .

زمانی که یک بزرگ تر در حال عکاسی از کوچولو ها است این حسه کوچک بودن خواه ناخواه به آن ها دست میدهد . چه برسد به زمانی که شما ایستاده اید و از بالای سر کوچولو درحال عکاسی کودک هستید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

پس به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی کودک حتما بنشینید و خودتان را هم سطح و قد کوچولو بکنید . اینگونه او حس بهتری نسبت به روند عکاسی کودک و حتی خود شما پیدا میکند .

عکاسی کودکان

 

عکاسی کودک

میتوانید برای داشتن یک عکاسی کودک بهتر و یک جلسه ی روان تر از یک دوست استفاده کنید .

کودکان زمانی که با هم سن و سال های خودشان هستند شما صحنه های بهتری برای شات زدن دارید و قطعا اگر خودتان امتحانش بکنید به همین نتیجه خواهید رسید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

آن ها با هم بازی میکنند و اوقات خوشی را میگذارنند و زمانی که این اتفاق میوفتد به ندرت پیش میاید که در آن زمان آن ها به شما و کاری که دارید با دوربین تان انجام می دهید توجه کنند .

اجازه دهید شیطونی کنند .. خراب کاری کنند .

برای یک روز این کار چندان سخت و دشوار نیست و به اضافه اینکه آن ها هم میتوانند برای مدت کمی اوقات خوشی داشته باشند .

کودکان زمانی که دوست نداشته باشند کاری را انجام دهند بسیار غیر قابل تحمل میشوند و این باعث میشود اعصاب شما هم متشنج شود .

پس اجازه دهید برای یک روز هم که شده کاری را که دوست دارند را انجام دهید .

 بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

به یاد داشته باشید که شما همیشه میتوانید در حالت های مختلف به راحتی از کودکان عکس پرتره بگیرید .

عکس پرتره هیچ گاه نیاز به ژست خاصی ندارد و کودک شما هم یک مدل نیست پس از ژست و پوز دادن به او دست بردارید و اجازه دهید خودش باشد .

اینگونه میتوانید پرتره های زیبایی از چهره ی خاص و منحصر به فردش داشته باشید و از آن ها لذت ببرید .

نکات عکاسی کودک

 

 عکاسی کودک

1.از وسیله هایی که میدانید کودکان به آن ها علاقه دارند استفاده کنید .

به عنوان مثال شما میدانید کودکتان علاقمند به بازیه ادای قهرمان ها را درآوردن است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

و یکی دو دست از لباس های آن ها را نیز دارد .

پس چرا از آن ها استفاده نکنید ؟ 

میتوانید زمانی که او لباس های قهرمانانه اش را به تن کرده است و دارد نقش بازی میکند از او عکس های خاص و زیبایی بگیرید .

2.استفاده از صندلی برای عکاسی کودک

قطعا الان با خودتان میگویید که این کار را امتحان کرده ام و نتیجه ی جالبی نداشته است .

درست است .

غالبا همینطور میشود اما در صورتی که شما تنها از کودک بخواهید که آن جا بنشیند تا شما از او عکس بگیرید.

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

کودکان شیطون هستند و علاقه ای به یک جا نشستن ندارند پس عملا این خواسته ی شما یک خواسته ی غیر منطقی است .

پس به جای دستور دادن به آن ها برای نشستن بر روی صندلی از آن ها بخواهید بر روی صندلی بنشینند و یه کاری بهشان بسپارید .

اینگونه خواهید دید که چه طور میتوانید در طولانی مدت آن ها را بر روی صندلی نگه دارید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

3.آن ها را به بیرون از منزل ببرید .

حتما لازم نیست همیشه تمامی عکاسی کودک هایتان در خانه باشد . شما میتوانید خلاق باشید و او را برای عکاسی کودک به محل هایی در شهر خودتان ببرید که خاص همان شهر هست و عکس های زیبایی بگیرید .

به عنوان مثال اگر در شمال کشور زندگی میکنید بهترین راه حل بردن کوچولویتان به ساحل است .

در طبیعت میتوانید عکس های خارق العاده ای بگیرید .

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد