x تبلیغات
آتلیه بن سای

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

نکات عکاسی نوزاد با نور طبیعی

نوزادان ، پر چالش ترین سوژه ها برای عکاسی

آیا شما هم عکاسی نوزاد را پر چالش و دشوار میدانید ؟

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

نوزادان گریه میکنند ، استفراغ میکنند ، تندتند جایشان را کثیف میکنند و در کل از حساس ترین سوژه ها برای عکاسی هستند . و درکل نوزادان سوژه هایی هستند که کارهایی را در طول عکاسی نوزاد انجام میدهند که هیچ عکاسی مایل به دیدن آن ها در آن مدت زمان عکاسی نیست .

اما میان تمام این کارهایی که انجام میدهند و باعث آزار و اذیت بزرگ تر ها میشوند در طول روز کارهایی میکنند که والدین دوست دارند تصویر آن ها را تا ابد برای خودشان داشته باشند .

مانند زمانی که چشم هایشان را درشت میکنند ، خنده های ریزی در خواب میزنند و یا زمانی که سکسکه شان میگیرد و بدن کوچولویشان با هر سکسکه تکان های ریزی میخورد و متعجب میشوند .

تمام این تصاویر لحظه هایی هستند که والدین مایل به ثبت آن ها هستند و دوست دارند که از آن ها یادگاری داشته باشند . چرا که این لحظات با قلب آن ها بازی میکند و زمانی که کوچولویشان رشد کرد و بزرگ شد دلتنگ آن لحظات خواهند شد .

عکاسی نوزاد به خودی خود سخت است حال تصور کنید شما تجهیزات نورپردازی استودیویی نداشته باشید و بخواهید با نورهای طبیعی از نوزادتان عکاسی کنید .

بیشتر بدانید: آتـلیه نوزادشرق

تنها چیزی که شما در دسترس دارید دوربین تان و نور طبیعی ای است که در طول روز میتابد .

شاید فکر کنید کافی نیستند اما اگر بدانید چگونه باید کار را انجام دهید درواقع کاملا کافی هستند و شما میتوانید با تنها همین تجهیزات کم به راحتی عکس های حرفه ای و زیبا بگیرید .

سعی کنید خودتان را با برنامه نوزاد هماهنگ کنید . به عنوان مثال زمانی که فکر میکنید تایم خوابش است و اگر بخوابد خواب عمیقی پیدا میکند آن زمان بهترین وقت برای عکاسی نوزاد است .

بیشتر بدانید: آتـلیه نوزاد

به دنبال نور خوب بگردید و ببینید که نورهایی که در آن مکان عکاسی نوزاد دارید از کدام سمت می آیند و منبع شان کجا است چرا که نور ها باعث ایجاد سایه میشوند و شما لازم است برای درست کردن سایه های زیبا و حذف سایه های زشت در عکس بدانید که زاویه تابش نورتان چگونه است و از کجا نور را به دست می آورید . 

انتخاب آتلیه بارداری مناسب برای عکاسی بارداری

 

انتخاب آتلیه بارداری

در چندسال اخیر جامعه ی عکاسان پیشرفت های چشم گیری داشتن که نتیجه ی یکی از این پیشرفت ها رو آمدن فرم جدیدی از عکاسی یعنی عکاسی بارداری بوده است . که طرفداران زیادی نیز دارد .

چندین سالی است که آتلیه های تخصصی بارداری یکی از پرطرفدار ترین مکان ها برای خانم های باردار شده است . چرا که آتلیه بارداری با عکاسان حرفه ای در این زمینه جایی است که شما میتوانید بهترین دوران نه ماهه ی زندگی تان را در آن ثبت و به یادگار بگذارید  . 

عکاسی بارداری در آتلیه بارداری به یکی از پر طرفدارترین عکاسی ها بین خانم های باردار تبدیل شده است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

اما نکته ی مهم داستان زمانی است که خانم باردار باید آتلیه بارداری انتخاب کند . و آن موقع است که با چالش اصلی روبرو میشود .

یعنی انتخاب آتلیه بارداری مناسبی که عکس هایی حرفه ای و متناسب با سلیقه ی آن ها بگیرد  !

قابل ذکر است که ثبت لحظات زیبای دوران بارداری حق طبیعی هر خانوم بارداری است و خانوم باردار حق این را دارد تا این لحظات را به بهترین شکل ممکن بتواند ثبت کند و این کار تنها با عکاسی بارداری در بهترین آتلیه بارداری امکان پذیر است .

نکات بسیاری برای انتخاب یک آتلیه بارداری خوب وجود دارد 

لازم است بدانید که بهترین زمان برای رفتن به آتلیه بارداری و گرفتن عکس های بارداری تقریبا ۷ ماهگی است . برخی از عکاسان زما

در این زمان خانوم باردار خیلی زود خسته نمیشود و شکمش هم به اندازه ای که بتوان عکس های بارداری گرفت بالا آمده است .

در این بازه ی زمانی است که خانم باردار بهترین عکس های بارداری خویش را میگیرد و بهترین لحظات عمرش را به ثبت میرساند .

شاید بعضی ها بگویند که عکاسی بارداری را در ۸-۹ ماهگی هم میتوان انجام داد . اما نکته ای که وجود دارد خستگی مادر وجود دارد و در این بازه ی زمانی احساس عدم رضایت از خویش گریبان گیر خانوم باردار میشود  .

که این مشکل در نهایت به دوست نداشتن عکس های بارداری اش می انجامد .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

کار آتلیه بارداری این است که به خوبی شما را راهنمایی کند و تصمیمات اشتباهتان را بی رودربایستی و محترمانه گوشزد کنند تا خطا نکنید .

هنگام صحبت با کارکنان آتلیه بارداری دقت کافی را داشته باشید . چرا که از طرز صحبت کردن آنها میتوانید بفهمید که آیا آنها از دید روانشناسی قابل قبول هستند یا خیر !

تیم عکاسی بارداری آتلیه باید بتوانند با شما به خوبی هم دلی داشته باشند  و سعی کنند احساسات یک زن باردار را به خوبی درک کنند و متوجه باشند که این شرایط یک شرایط دشوار و سخت است که شما در آن به سر میبرید !

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری شرق

حتما قبل از انتخاب کردن آتلیه بارداری به آنجا سر بزنید و یا اگر قادر به ترک منزل نیستید با شماره تلفن آنها تماس برقرار کنید و سوالات لازم و شک و شبهه هایتان را با آنها درمیان بگذارید و ازشان جواب بگیرید .

اما اگر میتوانید از منزل بیرون بیایید بهترین کار همین است که به صورت حضوری به آتلیه بارداری مراجعه فرمایید و نمونه عکس های بارداری شان را نیز مشاهده فرمایید !

اشتباهات رایج عکاسان در عکاسی کودک

 

اشتباهات رایج عکاسان در عکاسی کودک

غالبا در عکاسی کودک به دلیل متفاوت بودن کودکان از هم و وجود رفتار و اخلاق های خاص در  آن ها اشتباهات زیادی ممکن است رخ دهد که ما نباید به آن ها اجازه ی اتفاق افتادن بدهیم .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

والدین با خود فکر میکنند اگر فرزندشان را به آتلیه کودک برای عکاسی کودک ببرند احتمالا هیچ اشتباهی رخ نمیدهد و میتوانند به  راحتی عکس های خوبی از فرزندشان بگیرند اما اینگونه نیست .

این اتفاقات اکثرا برای آماتور ها و عکاسان کودکی که چندان حرفه ای نیستند میوفتد . اما نکته ی قابل توجه این است که تا اشتباه نکنید و تجربه کسب نکنید به یک حرفه ای تبدیل نمی شوید پس ناامید نشوید و با انرژی به تلاش کردن ادامه دهید  چرا که یک روزی شما میتواند به صورت حرفه ای عکاسی کودک انجام دهید .

حال میخواهیم چندین نکته در مورد کارهایی که نباید در طول عکاسی کودک انجام دهید به شما بگوییم 

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

از رنگ های بیش از حد اشباع یا به عبارتی جیغ استفاده نکنید 

منظور درواقع رنگ هایی هستند که غیر واقعی  هستند و رنگ و لعاب خوبی دارند .

توجه داشته باشید که این جور رنگ ها غالبا تنها بر روی صفحه ی مونیتور خوب به نظر  می آیند و اگر شما جای دیگری ببینیدشان  توی ذوق میزنند .

پس بهترین کار این است که سعی کنید از این رنگ ها کمتر استفاده کنید و اگر هم استفاده میکنید خیلی بزرگ نباشند و تنها در حد تزئین به کار ببرید شان .

اگر قصد دارید یک عکاس حرفه ای باشید و دوست دارید این رشته را ادامه بدهید نیاز است که به شارپ بودن عکس هایتان توجه کنید . 

شارپ بودن به معنی وضوح تصویر است . یعنی عکس شما تار و بلور نباشد .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

حتما هنگام کادر بندی و یا چینش دکور به ترکیب بندی هایی که میسازید دقت کنید . در عکاسی کودک ، هر نوع عکاسی ای ترکیب بندی یکی از مهم ترین اصول عکاسی دقیق و حرفه ای است که باید به آن توجه کنید .

ژست عکس بارداری در آتلیه بارداری

 

ژست عکاسی بارداری در آتلیه بارداری

عکاسی دوران بارداری از دوران هایی در زندگی خانم ها است که ممکن است تنها یک بار اتفاق بیوفتد  .

به همین دلیل است که می تواند یکی از زیبا ترین دوره های زندگی آن فرد باشد .

بازار عکاسی بارداری یک بازار رو به رشد و سریع است اما همانطور که همگی میدانید عکاسی بارداری تا حدودی برای خانوم های باردار چالش برانگیز است . آنها حساس هستند و شما باید با آنها به لطافت خاص خودشان برخورد کنید . 

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری شرق

این روز ها به خوبی جا افتاده است که خانم های باردار می توانند از آتلیه بارداری وقت عکاسی بارداری بگیرند و با مراجعه به آتلیه بارداری عکس های زیبا و خاص تهیه کنند .

در وحله اول ممکن است به آتلیه بارداری آمدن و داشتن عکاسی بارداری برایشان سخت و ناخوشایند باشد اما وقتی چند سال بعد آلبوم عکاسی بارداری خود را دستانشان بگیرند متوجه خواهند شد که در آن زمان بهترین کار را انجام داده اند . 

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

در این مقاله انواع مختلف ژست های عکاسی بارداری را نشان شما خواهیم داد . 

امیدواریم از آن لذت ببرید ! 

 

عکاسی ماهگرد نوزاد با ایده های جالب

 

عکاسی ماهگرد نوزاد با ایده های جالب

یکی از جالب ترین کارهایی که شما میتوانید برای کوچولوی در حال رشدتان انجام بدهید عکاسی از او است .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

چرا که نوزادان روز به روز بزرگتر میشوند و تغیرات زیادی نیز در طی این روند بزرگ شدنشان پدید می آید .

حال شما میتوانید کوچولو یتان را به آتلیه نوزاد ببرید و یا اگر علاقه ای به اینکار ندارید بهترین راه حل عکاسی نوزاد در منزل است .

بهترین ایده های عکاسی نوزاد در منزل را میتوانید در مقاله ی امروز آتلیه بن سای ببینید و بیاموزید .

 

 

عکاسی کودک در فضای باز

 

عکاسی فضای باز

کودکان از بهترین سوژه ها برای عکاسی هستند به اضافه اینکه میان عکاسان بسیار محبوب اند . اما خب کودکان نیز مانند دیگر سوژه ها چالش های خاص خودشان را دارند که باید با آن ها کنار آمد .

در مقاله ی امروز روش هایی را به شما آموزش میدهیم تا به وسیله ی آن ها نتایج بهتری را در عکاسی کودک تان داشته باشید .

بهترین زمان عکاسی کودک کی است ؟

اگر میخواهید از کوچولویتان در فضای باز عکاسی کودک کنید بهترین زمان برای گرفتن عکس کودک های حرفه ای و خوب زمانی است که شما نور خوب و طبیعی ای در آن زمان از روز در فضای عکاسی کودک داشته باشید .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

نور خوب برای عکاسی درواقع نوری است که حالت طبیعی داشته باشد و حس ملایمی به چهره ی سوژه ی شما بدهد 

این مهم است چرا که چهره ی فرزند شما اینگونه شکل طبیعی تر و شاداب تری به خود می گیرد و این طرفدار بیشتری در میان والدین دارد .

به یاد داشته باشید که در عکاسی کودک فلاش زدن باعث میشود کودک گاهی اوقات بترسد و یا اگر هم نترسد پلک میزند و عکس را خراب میکند .

به اضافه اینکه غالبا نور فلاش ها باعث میشود سطح پوست صورت پهن تر نشان داده بشود و سایه های لطیفی که بر روی صورت باید قرار گیرند را از بین میبرد .

این نکته را هنگام پیدا کردن نور مناسب برای عکاسی کودک خود به یاد داشته باشید . نور ظهر بسیار خشن است و باعث میشود شما نتوانید عکس های طبیعی و زیبایی از کوچولویتان بگیرید .

بیشتر بدانید: آتلیه تخصصی کودک

اما اگر مجبور به عکاسی کودک در این زمان شدید چندین روش برای کم تر کردن این اثر وجود دارد .

سعی کنید از مناطقی که در آن ها نور به صورت مستقیم به صورت سوژه تان برخورد میکند دوری کنید .

به جایش میتوانید در مناطقی که سایه های خوبی ایجاد شده است عکاسی کودک تان را شروع کنید . و اگر در شرایطی قرار گرفتید که آن محیط بیش از حد تاریک بود حال میتوانید از نور فلاش یا رفلکتور قابل حمل استفاده کنید 

راهکار های عکاسی کودک

 

راهکار های عکاسی کودک

اگر تا به حال کار عکاسی کودک انجام داده باشید قطعا متوجه شده اید که کار عکاسی کودک از آن دست مشاغلی است که بسیار شیرین اند و اکثر انسان ها علاقمند به انجام این کار هستند .

هیچگاه برای عکاسی کودک وقت را از دست ندهید 

چرا که کودکان بسیار پیش بینی ناپذیر هستند و شما انتظار این را داشته باشید که هنگام عکاسی کودک به هر گونه مشکلی بربخورید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

سعی کنید وقتی شروع به عکاسی کرده اید به جای اینکه منتظر موقعیت مناسب برای گرفتن عکس کودک بمانید دائما عکس بگیرید .

این کار از نظر حرفه ای چندان درست نیست چرا که شات های پشت هم و سریع باعث آسیب دیدن دوربین شما و کم شدن عمرش میشود اما در برخی از شرایط شما چاره ای جز این کار ندارید در غیر این صورت لحظه های مناسبی برای گرفتن عکس پیدا نمی کنید .

چرا که هنگام عکاسی کودک شما خیلی وقت ها برایتان پیش میاید که 30 تا عکس می گیرید اما از بین آن ها تنها یک یا دو عدد عکس خوب درمیاید .

اگر نور خوبی در فضای باز برای عکاسی کودک داشتید حتما به آنجا بروید و ایزوی دوربین را بر روی عدد 100 تا 400 بگذارید و یک دیافراگم باز انتخاب کنید .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

برای اینکه بتوانید عکس های خوبی از کودک بگیرید سعی کنید در طول روز زمانی که خورشید نور مناسبی دارد این کار را انجام دهید .

نکات مفید برای بردن نوزاد به آتلیه نوزاد

 

آتلیه عکاسی نوزاد

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

اکثر والدین بر این باور هستند که آتلیه نوزاد برای فرزندشان امنیت بیشتری دارد چرا که در آتلیه نوزاد عکاسان حرفه ای و متخصص فعالیت دارند و تمامی آن ها به خوبی میدانند که چگونه باید با نوزادان برخورد کنند .

اما برعکس برخی از والدین نیز تصور میکنند در آتلیه نوزاد به خوبی به نوزاد رسیدگی نمیشود و ممکن است نوزاد آسیبی ببیند و یا سرما بخورد .

توصیه ما به شما این است که حتما قبل از بردن کوچولویتان به هر آتلیه ای به آنجا بروید و محیط استودیو نوزاد را به خوبی ببینید .

بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق

اگر از نظر بهداشت و دیگر مسائل مورد قبول واقع شدند حالا میتوانید  از عکاسان بخواهید کمی راجع به روند عکاسی نوزاد شان به شما توضیحات بدهند و اگر باز این مرحله را با موفقیت گذراندید حال باید نمونه کارهای نوزادی را مشاهده کنید و مدل های مورد علاقه ی خودتان را هنگام عکاسی نوزاد به عکاس نشان دهید تا در صورت امکان و همکاریه کوچولویتان برای شما آن عکس ها را بگیرند .

لباس بارداری برای عکاسی در آتلیه بارداری

 

لباس بارداری برای عکاسی در آتلیه بارداری

معضل لباس یکی از سخت ترین مشکلات خانم های باردار قبل از رفتن به آتلیه بارداری است .

به نظر خیلی مسئله ی مهمی می آید و همینطور هم هست .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری

اغلب مامانا برای عکاسی بارداری اعتماد به نفس نشان دادن شکمشان و درکل بدنشان را ندارند و فکر میکنند بدن زشتی دارند اما اینگونه . بدن خانم های باردار خیلی زیبا است و شما نباید از نشان دادن آن عبایی داشته باشید .

اللخصوص که در عکاسی بارداری شکم برآمده ی مادر را نیاز داریم .

خانم های باردار  دوتا  گزینه برای لباس های عکاسی بارداری دارند .

یا میتوانند لباس های اسپرت خودشان را به آتلیه بارداری بیاورند و آنجا استفاده کنند و یا اینکه میتوانند به آتلیه بارداری بیایند و از لباس های حریر و لباس های آماده ی خود آتلیه بارداری استفاده کنند .

بیشتر بدانید: آتلیه بارداری شرق

خود عکاسان حرفه ای آتلیه نیز میتوانند در انتخاب لباس ها و ست کردنشان به آن ها کمک کنند .

بهتر است هنگام انتخاب لباس برای عکاسی بارداری هم از لباس های تنگ انتخاب کنید و هم از لباس های گشاد .

لباس های جذب و برای بهتر نشان دادن شکم برآمده ی مادر استفاده میشوند .

از لباس های توری و گشاد نیز میتوان برای عکس های شیک و رویایی استفاده کرد .

با تنها کمی خلاقیت و شناور کردن انتها و دم تور ها میتوان عکس های بسیار زیبایی از  خانم باردار گرفت .

عکاسی کودک با فوکوس مناسب

 

 

نکات عکاسی کودک 

یکی از سخت ترین مشکلاتی که عکاسان هنگامی عکاسی کودک دارند تار شدن عکس های کودک است که کاملا هم طبیعی و نرمال است . وقتی می گوییم تار شدن منظورمان محو شدن عکس کودک است که البته به دلایل متعددی میتواند رخ دهد .  غالبا تمامی عکاسانی که به تازگی به این حرفه پا گذاشته اند و درحال یادگیری اند با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند اما در برخی از شرایط شما میتوانید آن را کنترل کنید و عکس هایی با وضوح بالا از کوچولویی که سوژه ی عکاسی کودک تان هست عکاسی کنید  . درست همانطور که عکاسان حرفه ای در آتلیه کودک های تخصصی این کار را به بهترین شکل انجام میدهند .

بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد

اگر شما هم یک عکاس تازه کار هستید که دوست دارید از کودکان عکاسی کنید و میخواهید مانند عکاسان حرفه ای در آتلیه کودک عکس های زیبا و تخصصی ای بگیرید حتما این مقاله را دنبال کنید . در مقاله ی امروز میخواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که به درد تمامی آماتور ها میخورد .

به دیافراگم توجه کنید !

خیلی از مشکلات شما در رابطه با تاری و مات و محو بودن عکس های کودک شما میتواند با دستکاری دیافراگم دوربین حل شود . میتوانید آن را باز و بسته کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید !

به طور کلی شما اگر یک عکاس تازه کار باشید برایتان دانستن اینکه دقیقا در چه مسیری باید قرار بگیرید در ابتدا بسیار سخت خواهد شد .

اگر دیافراگم دوربین تان الان به گونه ای است که شما تنها بخشی از صورت کودک را فوکوس دارید و یا یکی از چند کودک در عکس را فوکوس دارید بهتر است برای بهتر شدن عکس ، فوکوس و وضوح تصویرتان کمی اندازه ی دیافراگم را ببندید یا به عبارت دیگر عدد را بالا ببرید .

این کار باعث می گردد شما عمق دید بیشتری داشته باشید و در عکاسی کودک که پر تحرک است نقاط بیشتری از سوژه را در میدان فوکوس خود داشته باشید.

اگر دارید با دیافراگم بسته عکاسی میکنید و متوجه میزان زیاد لرزش دوربین و یا ماتی حرکت می شوید بهتر است باز کردن دیافراگم را امتحان کنید .

وقتی عدد دیافراگم را کم تر میکنید این کار به دوربین اجازه ورود نور بیشتری را میدهد که میتواند تعادل بین دیافراگم و سرعت شاتر را بهتر ایجاد کند .

در حقیقت انتخاب دیافراگم یک شمشیر دو لبه است که باید با آگاهی و البته تسلط انتخاب گردد. به خصوص در عکاسی کودک!

شاید فک کنید استفاده از حالت عکاسی متوالی میتواند برای کارکرد بهتر شما مفید باشد نفی این موضوع ساده نیست اما به شخصه تایید اش نمی کنم. من همیشه در حالت تک شات عکاسی می کنم . این حالت از عکاسی به تازگی نظرات منفی ای را دریافت کرده است دلیل آن سادگی کار – حجم زیاد مورد نیاز آرشیو و عقب نگاه داشتن عکاسان از تسلط است.

بیشتر بدانید: آتلیه کودک

درکل این حالت از عکاسی خیلی پیشنهاد نمی شود مگر در شرایط های خاص . مانند زمانی که دختر کوچکتان را برده اید پارک برای عکاسی کودک و می خواهید که از او عکس های زیبا بگیرید فضا و نور و ... مهیا است و شما تسلط کافی ندارید .

در یک روز زیبای پاییزی مسلما برگ های خشک زیادی روی زمین ریخته است که به کمک آن ها شما میتوانید عکس های فوق العاده ای را ثبت کنید .

تصور کنید دختر کوچولویتان برگ های خشک پاییزی را برمیدارد و به بالا پرتاب میکند . این یک صحنه ی فوق العاده است که شما باید حتما به بهترین شکل ممکن آن را ثبت کنید و به یادگار بسپارید .

در این موقعیت شما میتوانید از حالت عکاسی متوالی استفاده کنید و چندین عکس را پشت سر هم به ثبت برسانید تا در نهایت بتوانید بهترین عکس کودتان را از میان آن ها را انتخاب کنید .

در عکاسی کودک از فوکوس خودکار استفاده کنید

برخی از عکاسان مبتدی از فوکوس خودکار دوربین عکاسی میترسند و علاقه ای به استفاده از آن ندارند . در حقیقت به اشتباه توسط بخی از مدرسین هم توصیه می گردد.

شک نکنید این توصیه غلطی است. چه د زمینه عکاسی کودک چه در زمینه عکاسی های دیگر. و حتی عکس کودک در آتلیه با هر ژست خاصی.

زمانی این شایعه به وجود آمد که شما تا زمانی که نتوانید در حالت تمام دستی عکاسی کنید نمیتوانید یک عکاس خبره و حرفه ای باشید .

اما این حرف کاملا نادرست است چرا که به نظر من کسی یک عکاس حرفه ای است که بداند در چه زمانی باید از حالت دستی استفاده کند و در چه زمانی نباید این کار را بکند .

بیشتر بدانید: آتلیه بن سای

فوکوس دستی بیشتر  در تصویر براری استفاده دارد و در عکاسی دیجیتال کاربردی ندارد.

هر چند فوکوس دستی یکی از مهمترین ارکان عکاسی حرفه ای در دوران انالوگ بود. ساختار دوربین ها در آن زمان متفاوت با امروز بود و میکرو پروسمی و تصویر شکسته ابزار مهمی در زمینه عکاسی کودک بودند.

دیگر دلیل تار شدن عکس ها سرعت شاتر کم است.

اگر سرعت باز و بسته شدن پرده شاتر شما کمتر از سرعت حرکت سوژه باشد شما با عکس محوی مواجه خواهید شد.

معمولا سرعت های بالاتر از یک دویستم ثانیه برای عکاسی کودک توصیه می گردد.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد